چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۰۴۹
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به افزایش ابتلا و بستری‌های کرونایی در استان، برگزاری هرگونه تجمعات و جلسات غیرضروری در شهر‌های نارنجی و قرمز ممنوع است.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی، حسن ملکی‌زاده در نشست با روسای بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه چند روزی است که کشور و استان وارد موج ششم کرونا شده است، گفت: آمار بستری در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان نگران‌کننده است.
 
وی با بیان اینکه سویه جدید کرونا قدرت سرایت بسیار بالایی دارد، افزود: بار مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی استان بوشهر به‌شدت افزایش پیدا کرده است.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: بستری در بخش‌های ICU در بیمارستان‌های استان نیز به‌سرعت در حال افزایش است که جای نگرانی دارد و نگران به وجود آمدن فاجعه کرونا در استان هستیم.

به گزارش «فکرشهر»، در حال حاضر، شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دشتستان و تنگستان در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی، شهرستان‌های عسلویه و دشتی، نارنجی، یعنی پر خطر کرونایی و شهرستان‌های دیلم و جم نیز در وضعیت زرد با خطر متوسط هستند.

 
بیمارستان‌های استان بوشهر در آمادگی کامل باشند
 
وی با تاکید بر اینکه بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی و دولتی و خصوصی در استان بوشهر در آمادگی کامل برای مقابله با این پیک باشند، افزود: با هماهنگی‌هایی که با روسای بیمارستان‌های غیردانشگاهی در استان صورت گرفته، آن‌ها نیز برای مقابله با کرونا در آمادگی کامل هستند.
 
دکتر ملکی‌زاده با اشاره به اهمیت تزریق دز سوم واکسن کرونا گفت: تزریق دوز سوم منجر به کاهش ابتلا، شدت بیماری و میزان مرگ‌ومیر خواهد شد.
 
وی همچنین با اشاره به رنگ‌بندی جدید کرونایی شهرستان‌های استان بوشهر از امروز (چهارشنبه ۱۳ بهمن) افزود: براساس اعلام سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت چهار شهرستان استان (گناوه، بوشهر، دشتستان و تنگستان) در وضعیت قرمز، دو شهرستان نارنجی (دشتی و عسلویه) و چهار شهرستان در وضعیت زرد کرونایی (دیر، کنگان، دیلم و جم) قرار گرفته‌اند.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باید در قدم اول تمام تلاش مدافعان سلامت در حوزه پیشگیری و بعدازآن در حوزه درمان باشد و این موضوع در خصوص بیماری کرونا بیشتر از سایر بیماری‌ها است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر