پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر در نشست با خبرنگاران مطرح کرد:
فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: تامین اجتماعی۳۴۶هزار نفر بیمه شده اصلی دارد و نسبت به جمعیت کلی، ۷۸ درصد استان شامل این سازمان می‌شوند...
کد خبر: ۱۰۶۰۵۲
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: تامین اجتماعی۳۴۶هزار نفر بیمه شده اصلی دارد و نسبت به جمعیت کلی، ۷۸ درصد استان شامل این سازمان می‌شوند.

به گزارش «فکرشهر»، عباس دیری اظهار داشت: ماهانه ۱۳۵ میلیارد تومان حقوق به حساب مستمری بگیران واریز می‌شود و هر ماه هفت میلیارد تومان نیز بیمه بیکاری پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان بوشهر به ازای هر ده نفر بیمه شده یک نفر مستمری بگیر داریم که میانگین این عدد در کشور پنج نفر است.

دیری با بیان اینکه استان بوشهر رتبه اول کشور را در عملکرد در سه ماهه اخیر به دست آورده است، افزود: این نتیجه حاصل تلاش همه همکاران ما است که براساس رضایت ارباب رجوع، انجام به موقع امورات ارباب رجوع از نظر زمان، برنامه هایی که ستاد مرکزی به استان ها اعلام می‌کند و خود آنها نیز رصد می‌کنند، افزایش بیمه پرداز جدید و... مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی بیان کرد: از جمله کارهایی که سازمان در حال انجام آن است این است که مراجعه ارباب رجوع به شعبه ها کم شده و یا کلا از بین برود و همه موارد، غیرحضوری انجام شود که در حال حاضر ۲۵ مورد از خدمات به صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد.

دیری با اشاره به اینکه بیمه همگانی تحت عنوان بیمه خانواده ایرانی در دستور کار سازمان قرار دارد و اجرایی خواهد شد گفت: طرح بیمه زنان خانه دار و بیمه دانشجویان نیز شروع شده و در حال انجام است که همه کسانی که شرایط را دارند می‌توانند انجام دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: در طرح بیمه زنان خانه دار و دانشجویان، مشمولین می‌توانند با پرداخت ۱۲ تا ۱۸ درصد ماهیانه خود را بیمه کنند که شامل پرداخت مستمری، فوت بعد از بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان می‌شود.

وی تصریح کرد: از ماه گذشته تاکنون تمام پرونده هایی که برای کارگاه ها تشکیل می‌شوند الکترونیک هستند و اکنون در حال گذار از دوران کاغذ به دوران بدون کاغذ و الکترونیکی هستیم.

وی ادامه داد: ستاد مرکزی مجوز صدور درمانگاه در خارگ را داده است و فقط مشکل زمین وجود دارد که اعلام کرده ایم زمین به ما داده شود سریعا اقدام به ساخت خواهیم کرد. 

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت که «جزیره خارگ یک مورد ویژه است و باید به آن هم به صورت ویژه نگاه کرد تا نیازهای مردم مرتفع شود» و افزود: در همین راستا اعلام کرده ایم اگر همکاری لازم صورت گیرد و محل آمدورفت قایق در اختیار بگذارند، ما می توانیم هماهنگ کنیم که اهالی خارگ به اورژانس دریایی دسترسی داشته باشند و از آن ها خدمت بگیریم.

دیری با تاکید بر اینکه در مجموع ۷۰۰ میلیارد تومان از بخش های دولتی و غیردولتی طلبکار هستیم، اظهار داشت: در بین شهرداری های استان شهرداری برازجان با بیش از ده میلیارد تومان بدهکاری بزرگترین بدهکار تامین اجتماعی است.

وی افزود: بزرگترین بدهکار تامین اجتماعی از لحاظ پرونده ای منطقه پارس جنوبی است که مطالبات آن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است که طرح دعوی کرده بودند و منتظریم تا حکم صادر شود.

به گزارش «فکرشهر»، نشست خبری مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر