پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۲۰۸
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر احتمال وقوع گرد و غبار در استان خبر داد و گفت: دمای هوا در استان بوشهر کاهش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با خروج سامانه بارشی از استان، سرعت وزش بادهای شمالی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: با تداوم وزش بادهای شمالی تا روز سه شنبه، سواحل و فراساحل استان به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: طی این مدت ضمن کاهش نسبی دمای هوا در سطح استان، در برخی از نقاط وقوع گردوخاک نیز دور از انتظار نیست.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و در برخی از نقاط باد و گردوخاک و در ساعاتی از وقت امروز تا اوایل شب افزایش ابر همراه با بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی بیان کرد: جهت وزش باد متغیر با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت، به تدریج شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۸ و در سواحل و روی دریا گاهی تا ۵۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: در این مدت ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر، به تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و از بعدازظهر در سواحل مرکزی و جنوبی ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر