پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرگفت: در تعطیلات نوروز از 25 اسفند پارسال تا 14 فروردین ماه امسال مردم این استان میزبان شش میلیون و 100 هزار مسافر بودند که نسبت به پارسال از رشد 10درصدی برخوردار است.\n\nبه گزارش فکرشهر، محمد ابراهیم فروزانی افزود: آمار یادشده مربوط به رقم تجمعی مسافرانی است که در مراکز رسمی اقامتی شامل هتل ها، مسافرخانه ها، مدارس، کمپ های شهرداریها و چادرها اسکان یافته بودند.
کد خبر: ۱۰۶۲۸
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۶

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرگفت: در تعطیلات نوروز از 25 اسفند پارسال تا 14 فروردین ماه امسال مردم این استان میزبان شش میلیون و 100 هزار مسافر بودند که نسبت به پارسال از رشد 10درصدی برخوردار است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، محمد ابراهیم فروزانی افزود: آمار یادشده مربوط به رقم تجمعی مسافرانی است که در مراکز رسمی اقامتی شامل هتل ها، مسافرخانه ها، مدارس، کمپ های شهرداریها و چادرها اسکان یافته بودند.

\n\n

وی یادآورشد: باتوجه به محدودیت ظرفیت تخت اقامتی دراستان بوشهر ، 80درصد آمار مسافران نوروزی درمناطق گردشگری شهرها و روستاها به صورت برپا کردن خود چادری اقامت داشتند.

\n\n

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهراضافه کرد: برنامه ریزی مناسب و معرفی جاذبه های طبیعی، صنعتی و تاریخی با مشارکت بین بخشی باعث شد تا این استان در سالجاری جزو محدود استان هایی باشد که با افزایش گردشگران روبرو شده است.

\n\n

فروزانی ادامه داد: پراکنش و توزیع مناسبت مسافر در مناطق مختلف استان بوشهر در ایام نوروز امسال نیز از نکاتی است که بدلیل ایجاد زیرساخت های گردشگری برای نخستین بار انجام شد.

\n\n

وی گفت: این امر باعث شد تا امسال شهرستان های جنوبی از جمله کنگان، عسلویه، جم ، دیر و دشتی نیز نسبت به سال های قبل پذیرای شمار بیشتری مسافر نوروزی باشند.

\n\n

فروزانی با بیان اینکه پارس جنوبی نیز یک جذابیت برای معرفی بیشتر جاذبه های استان بوشهر فراهم کرده است افزود: ارتقای کیفیت ارایه خدمات و مشارکت دستگاههای مرتبط از جمله راه و شهرسازی ، پایانه ها، هلال احمر، شهرداریها و فرمانداریها باعث شد تا مسافران بیشتری تعطیلات نوروزی خود را در استان بوشهر سپری کنند.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی گفت: امسال بعد از ایام فاطمیه برنامه های فرهنگی با مشارکت سازمان های مردم نهاد در مناطق مختلف از جمله سیراف ، بوشهر، چاه کوتاه ، جزایر شمالی و جنوبی ، گناوه ، دیلم ، دیر و دیگر مناطق انجام شد که نقش مهمی در توزیع مسافران نوروزی در همه شهرستان های این استان داشت.

\n\n

این مقام مسوول با اشاره به اینکه امسال سه هتل جدید نیز به ظرفیت واحدهای اقامتی استان بوشهر در ایام نوروز افزوده شد یادآورشد: بااین وجود از لحاظ استاندارد مراکز اقامتی هتل در استان بوشهر با ایده آل ها هنوز فاصله زیادی وجود دارد.

\n\n

وی اظهارداشت: پیک مسافر ایام سال دراستان بوشهر مربوط به تعطیلات نوروزی است که این امر توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری در بخش هتل سازی را سلب کرده است.

\n\n

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرگفت:اگر از لحاظ زمانی توزیع تعطیلات انجام شود در مناطقی از جمله استان بوشهر امکان پذیرش گردشگر افزایش می یابد و رغبت سرمایه گذاری برای ایجاد مراکز اقامتی را نیز در پی خواهد داشت.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر