چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر که در جلسه هم اندیشی با حضور نمایندگان باغداران بخش آبپخش برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه با توجه به خشکسالی های متوالی منابع آبی بسیار محدود است و باید به سمت  بهینه سازی مصرف آب پیش برویم.\n\nبه گزارش فکرشهر، سید مهدی موسوی افزود: برای سال جدید حدود 90 میلیون متر مکعب آب در دسترس داریم که باید با مدیریت صحیح و همکاری کشاورزان عزیز از آن استفاده بهینه کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۴۰
دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۳

فکرشهر: مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر که در جلسه هم اندیشی با حضور نمایندگان باغداران بخش آبپخش برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه با توجه به خشکسالی های متوالی منابع آبی بسیار محدود است و باید به سمت  بهینه سازی مصرف آب پیش برویم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سید مهدی موسوی افزود: برای سال جدید حدود 90 میلیون متر مکعب آب در دسترس داریم که باید با مدیریت صحیح و همکاری کشاورزان عزیز از آن استفاده بهینه کنیم.

\n\n

موسوی اضافه کرد: امسال اولویت با شبکه آبیاری آبپخش است و کشت صیفی جات در منطقه شبانکاره ممنوع است و شبکه آبیاری شبانکاره در سال جاری برداشت آب نخواهد داشت.

\n\n

وی از ذخیره سازی 10 میلیون متر مکعبی آب در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت:سال گذشته با همکاری خوب کشاورزان و مدیریت منابع آب توانستیم بیش از 10 میلیون متر مکعب آب ذخیره کنیم که امیدوارم در سالجاری هم شاهد افزایش ذخیره آب باشیم.

\n\n

موسوی از شروع دور اول آبیاری در سال جدید از هفته آینده خبر داد و افزود:به فضل الهی از هفته آینده دور اول آبیاری نخیلات منطقه آبپخش شروع می شود و تلاش می کنیم در سال جدید با نظارت دقیق بر توزیع عادلانه آب رضایت باغداران عزیز را جلب نماییم.

\n\n

این مسئول اضافه کرد:امسال هر 100 اصله نخل 3 ساعت آبیاری در دستور کار قرار دارد که امیدوارم با همکاری کشاورزان بدرستی اجرا شود.

\n\n

وی از لایروبی کانالهای درجه 1 و درجه 2 نیز خبر داد ابراز داشت:بسیاری از کانالهایی که نیاز به لایروبی داشته اند انجام شده و اگر کانالی هم نیاز به لایروبی دارد پس از اطلاع باغداران عزیز نسبت به لایروبی آن اقدام خواهد شد.

\n\n

مهندس موسوی بر اصلاح شیوه آبیاری فعلی تاکید کرد و افزود:با توجه به محدودیت منابع آب اصلاح شیوه آبیاری ضروری است و باید آبیاری تحت فشار جایگزین روش فعلی شود و گرنه با مشکلاتی در آبیاری مواجه خواهیم شد.

\n\n

موسوی در پایان اظهار داشت:سال 94 از سوی مقام معظم رهبری به سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت نامگذاری شده که امیدوارم بتوانیم در راستای تحقق این شعار گام برداریم و با درک متقابل از همدیگر زمینه همدلی و اتحاد را بوجود آوریم که این کار قطعا هم به نفع مردم است و هم زمینه خدمت رسانی بیشتر مسئولان را فراهم می کند.

\n\n

به گزرش فکرشهر، سایت خبری گرنا با درج این مطلب و طرح چند سوال از مدیر عامل شرکت بهربرداری آب استان بوشهر، افزوده است:

\n\n

1-    نخیلات منطقه آبپخش به صورت غرقابی (که این روش بدترین شیوه آبیاری می باشد) آبیاری می شود که هدر رفت آب چیزی در حد فاجعه است. پس جناب موسوی چرا آبیاری تحت فشار ازنخیلات آغاز نمی شود و بجای اصلاح الگوی مصرف به قطع کردن آب کشاورزان رو آورده اید؟

\n\n

\n2-   جناب موسوی ممنوعیت کشت صیفی جات به کنار، شما حقآبه مردم در خصوص کشت گندم را هم ندادید و به کشاورزان خسارات زیادی وارد شد . آقای موسوی مصرف آب نخیلات آبپخش در برابر صیفی جات چقدر است؟

\n\n

\n3-    آقای موسوی شما که به نام گذاری سال 94 از طرف مقام معظم رهبری اگر اهمیت میدهید پس چرا با منطقه شبانکاره همدل و همزبان نیستید ؟ تا حالا چند بار با کشاورزان زحمت کش منطقه شبانکاره جلسه گذاشته اید؟

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر