پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۲۸۴
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۲

فکرشهر: عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس با اشاره به نقش مهم بانک‌ها در حل مشکلات تولیدکنندگان گفت: بانک‌ها در حل مشکلات واحدهای تولیدی استان بیشتر توجه کنند چراکه میزان پرداختی منابع بانک‌ها به متقاضیان زیر ۶۰ درصد است.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، غلامحسین کرمی صبح امروز در بررسی وضعیت تولید محصولات پروتئینی از جمله گوشت مرغ توجه به حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور دانست و اظهار داشت: توجه به حوزه تولید و اقتصاد در سال‌های اخیر مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و در این راستا حل مشکلات تولیدکنندگان در اولویت است.

وی توجه به پرداخت تسهیلات بانکی را در عرصه حل مشکلات تولید کنندگان را راهگشا دانست و بیان کرد: تسهیلات به تولیدکنندگان و واحدهای مرغداری یک ضرورت است ولی در توزیع تسهیلات باید عدالت مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی فعالیت‌های بانک‌ها در مناطق شمالی گفت: در مناطق شمالی کشور از 100 درصد درآمد بانک‌ها 140 درصد پرداختی آنها به جامعه هدف است که در استان بوشهر میزان پرداختی منابع بانک‌ها به متقاضیان زیر 60 درصد است.

کرمی باتأکید بر توجه ویژه به عرصه کشاورزی و بخش‌های تولیدی این حوزه تصریح کرد: باید اختیار بیشتری به اتحادیه‌های تعاونی عرصه کشاورزی از جمله مرغداری‌ها داده شود تا بتواند در حل مشکلات موثرتر باشند.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال، نرخ بیکاری در شهرستان تنگستان را بالاترین نرخ بیکاری در کشور دانست و بیان کرد: باید جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها که نرخ بیکاری بالایی دارند در پرداخت تسهیلات بانکی توجه ویژه‌ای شود.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بر پیگیری افزایش سهم بانک‌ها در تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تأکید کرد و افزود: سهم استان در وام تبصره 18 قانون بودجه و سرمایه در گردش بانک‌ها 1.9 درصد است با توجه به اینکه 2 شهرستان دشتی و تنگستان بالاترین نرخ بیکاری در استان و کشور دارد حتما موضوع در کمیسیون‌های مربوطه مجلس پیگیری می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر