پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۵۶۷
جمعه ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: منطقه ویژه اقتصادی نقشی مهمی در رونق اقتصادی و اشتغال این استان دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی زاده روز جمعه در بازدید از واحدهای صنعتی مستقر در منطقه اقتصادی بندر بوشهر افزود: این استان ظرفیت‌های مهم و قابلیت‌های زیادی در عرصه تولید و اشتغال در صنایع مختلف دارد.

وی اضافه کرد: تلاش شده با بازدید از چند شرکت مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر ضمن بررسی شرایط موجود راهکارهایی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و سرعت بخشی در تولید و اشتغال این واحدهای اقتصادی فراهم شود.

منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از سال ۱۳۷۶ با مصوبه دولت جمهوری اسلامی ایران در چهار محدوده شروع به فعالیت کرده است و از همان ابتدا با توجه به تعریفی که برای این منطقه شده، می‌تواند در حوزه های مختلف اقتصادی اعم از صنعتی، کشاورزی، خدماتی، بازرگانی، هنری، ورزشی فعالیت کند و بر همین اساس تا به حال نیز اقدامات موثری را انجام داده و با صدور جواز تاسیس برای ۲۰۰ واحد اقتصادی زمینه اشتغال پایداری را فراهم کرده است و درحال حاضر یکهزار و ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در این منطقه مشغول به کار هستند. 

درسال ۹۲ جمهوری اسلامی ایران برای توسعه فعالیت های این منطقه، محدوده طرح توسعه را با ۲ هزارو ۷۰۰ هکتار در شمال بزرگراه بوشهر به برازجان و استفاده از ظرفیت بندری را مصوب کرده است که بنا به اقتضای جذب سرمایه گذار می تواند از این مزیت استفاده مطلوب کرد.

ضمن اینکه به دلیل واقع شدن این منطقه در ورودی شهر بوشهر مقرر شد تا در زمینه صنایع هایتک، سلامت، گردشگری بندری، خدماتی، تجاری به جذب سرمایه گذار اقدام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر