پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر»
فکرشهر- سیدخلیل پیام: در دنیای امروز که انسان ها که در پی سفر به کره ماه بوده و هرساله کنفرانس های بزرگ حمایت از محیط زیست و مبارزه با آلاینده ها را در سراسر جهان برگزار می کنند و مقالات آن چنانی در حوزه حمایت از محیط زیست و گونه های جانوری به چاپ رسانده و جوایز ارزنده دریافت می کنیم....
کد خبر: ۱۰۷۹۴۴
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

فکرشهر- سیدخلیل پیام: در دنیای امروز که انسان ها که در پی سفر به کره ماه بوده و هرساله کنفرانس های بزرگ حمایت از محیط زیست و مبارزه با آلاینده ها را در سراسر جهان برگزار می کنند و مقالات آن چنانی در حوزه حمایت از محیط زیست و گونه های جانوری به چاپ رسانده و جوایز ارزنده دریافت می کنیم پیش چشم مان باهوش ترین گونه آبزیان دریایی، دلفین زیبا و بازیگوش بدلیل آلودگی های ناشی از نشت نفت خام در دریا مظلومانه جان باخته و لاشه آنان در ساحل خارگ خوراک کلاغ ها می شود.

همزمان با ۱۲ اسفندماه روز جهانی حیات وحش که شعار و هدف سازمان محیط زیست، احیا گونه های کلیدی برای بازسازی بوم سازگان است. نیاز است محیط بانان محترم، مسوولان و مدیران ارشد این سازمان در پایتخت و مرکز استان نگاهی پیشگیرانه نسبت به تکرار مکرّر نشت آلودگی های نفتی در پهنه ی خلیج فارس داشته باشند؛ این اقدام که پس از رؤیت آلاینده ها و آلودگی گسترده اکوسیستم دریایی و سواحل تنها به جریمه مالی مقصرین این رویداد رضایت داده و تصمیم بازدارنده و همچنین اجرای کامل دستورالعمل پاکسازی سواحل و دریا به فراموشی سپرده می شود، جای تأمل بیشتری دارد.

انتظار مردم، سمن ها (NGO) های حامی محیط زیست از متولی امر، اداره محیط زیست استان و شهر خارگ نظارت بر نحوه عملکرد شرکت های نفتی در جلوگیری از آلودگی دریا، سواحل و نحوه کنترل و مبارزه با آلودگی و همچنین ارائه گزارش در خصوص مراحل عملی پاکسازی کامل سواحل بوده که تا امروز در سکوت کامل متولیان، این امرمحقق نشده است.

سفر روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به خارگ که با هدف نظارت بر اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست انجام شد و پس از بازدید و برگزاری جلساتی وی اذعان کردند: « وزارت نفت اراده جدی برای حل آلودگی های نفتی در خارگ را ندارد».

حامیان محیط زیست امیدوار هستند احمدرضا لاهیجان زاده با حضور میدانی خود در جزیره و اطلاع از ابعاد گسترده آلودگی و نبود اراده و عزم جدّی در برخی حوزه ها، موجبات اخذ تصمیم های مؤثر و کارشناسی را در سازمان مطبوع خود فراهم آورند.

نباید فراموش کنیم دریا خانه و محل زندگی آبزیان بوده و ما انسان ها باید محافظ این اکوسیستم و زیستگاه طبیعی باشیم.

نظرات بینندگان
سید
|
-
|
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۵
دلیل تلف شدن دلفین برخورد پروانه شناورها با دلفین هست 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر