چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۳۲۱
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: صدراعظم آلمان گفت: آلمان در حال حاضر هیچ برنامه ای برای توقف واردات انرژی از روسیه ندارد.

به گزارش فکرشهر از فارس، خبرگزاری فرانسه نوشت، اولاف شولتز در بیانیه ای اعلام کرد: نیازهای انرژی اتحادیه اروپا بدون واردات از روسیه قابل تامین نیست.

این مقام آلمانی با هشدار در مورد تحریم نفت و گاز روسیه به علت عملیات نظامی در اوکراین گفت: واردات انرژی از روسیه برای زندگی روزمره اروپایی ها «ضروری»ست.

این مقام آلمانی خاطرنشان کرد: «تامین انرژی اروپا برای تولید گرما، حمل و نقل، تولید برق و استفاده صنعت در حال حاضر به هیچ طریقی نمی تواند تضمین شود. بنابراین، برای ارائه خدمات عمومی و زندگی روزمره شهروندان ما، از اهمیت اساسی برخوردار است.»

به نظر می رسد، صعود به یکباره قیمت نفت تا 147 دلار در ابتدای معاملات امروز و افزایش 40 درصدی قیمت گاز در اروپا طی چند ساعت، سبب شده تا مقامات اروپایی در مورد تحریم بخش نفت و گاز روسیه واکنش نشان دهند.

از چند روز گذشته زمزمه های تحریم بخش نفت و گاز روسیه شروع شده بود. روز شنبه انگلیس اعلام کرد به‌دنبال هدف قرار دادن بخش انرژی روسیه در دور بعدی تحریم‌هاست.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم گفته بود، آمریکا و هم پیمانان اروپاییش در حال بررسی ممنوع کردن واردات نفت روسیه هستند و کاخ سفید در حال هماهنگ کردن با کمیته های کنگره برای پیش بردن این ممنوعیت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر