پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ آقای فعال سیاسی؛
فکرشهر: این عبارت بدین معناست که دو شهرستان دیگر هم در استان بوشهر وجود دارند که با وجود وسعت بسیار کم تر، نا امن تر از دشتستان هستند؛ بنابراین اگر قرار باشد به علت نا امنی شهرستانی تجزیه شود...
کد خبر: ۱۰۹۶۱
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد: چهارشنبه ی گذشته معاون سیاسی وزیر و رییس ستاد انتخابات کشور به بوشهر سفر کرد تا تذکرات لازم پیرامون انتخابات سال جاری را به مسئولان استان گوشزد کند؛ محمد حسین مقیمی عصر همان روز در نشستی با حضور برخی فعالان سیاسی حامی دولت نیز حضور یافت تا در جریان درد دل های احتمالی و مشکلات فعالین سیاسی استان و احزاب حاضر قرار گیرد.

\n\n

هر چند این نشست حرف و حدیث ها و اعتراضاتی نیز در پی داشت ولی در این یادداشت قصد ندارم به نحوه ی گزینش افراد حاضر در جلسه، همه ی سخنان مطرح شده، مسئول برگزاری، اعتراضات رخ داده و امثالهم بپردازم، بلکه آن چه از این نشست به بیرون درز کرد و باعث شد با وجود مشکلات کلان و بروز موجود از جمله انتقال پایانه های نفتی خارگ، نتوانم با سکوت از کنارش بگذرم، جمله ای منتسب به یکی از فعالان سیاسی دشتستانی حاضر در نشست است، جمله ای که تا کنون از سوی وی رد نشده است؛ مطلبی که در حضور معاون وزیر کشور گفته شده و نه تنها بسیاری از اقدامات دولت را زیر سوال برده، بلکه احساسات گروه بسیاری را جریحه دار کرده است و بیشتر نشان دهنده ی خواسته ی شخصی و قومی و منطقه ای گوینده است تا خواسته ای سیاسی و حزبی و از آن بدتر استناد گوینده است به دلیلی نامعقول.

\n\n

در اخبار و خلاصه ای از نشست خصوصی فوق که در فضای مجازی منتشر شده بود، خطاب به معاون سیاسی وزیر کشور و به نقل از خسرو دهقانی آمده است: « شهرستان دشتستان از لحاظ امنیتی بزرگ ترین شهرستان است و خواهشمندیم شهرستان های جدیدی به وجود آید.» !! نمی خواهم این مطلب را به بعد موافقت و مخالفت با تجزیه برده و در قالب یک وطن پرست متعصب و یا منطقی پیرامون این امر سخن برانم که تجزیه خوب است یا بد؛ چرا که این موضوع به نظرات کارشناسی و متعدد از هر دو طیف نیاز دارد و در این مقال نمی گنجد.

\n\n

ولی آن چه باعث شد با وجود گذشت چند روز از نشست فوق نتوانم بی تفاوت بوده و موضوع را رها کنم، برداشت چنین مفهومی از عبارات جناب دهقانی است که: « چون دشتستان بزرگ ترین شهرستان استان بوشهر است، لذا نا امن ترین هم می باشد!! و چون نا امن ترین است باید تقسیم شود!! »

\n\n

این موضوع که یک فعالی سیاسی و دارای کارشناسی ارشد در این رشته که برای بیان دغدغه های سیاسی و حزبی خود به نشستی خصوصی و گزینشی دعوت شده، در لابه لای سخنانش و برای رسیدن به هدفی شخصی و منطقه ای و بدون در نظر گرفتن اخلاق و راستی و درستی که اساس سیاست است، شهرستان بزرگی را نا امن جلوه دهد، جای سوال و تعجب بسیار دارد.

\n\n

جناب دهقانی که یک حامی دولت تدبیر و امید است خوب می داند که دولت یازدهم هیچ برنامه ای برای تقسیمات جدید کشوری ندارد و بارها و بارها این موضوع از سوی مسئولین کشوری و استانی و مسئول ارشد استان که مورد حمایت ایشان نیز می باشد، مطرح و تایید شده است، بنابراین عنوان کردن چنین موضوعی و به دنبال ان استناد به مساله ای که صحت ندارد آن هم در مقابل معاون سیاسی وزیر کشور، به جای بیان دغدغه های سیاسی و حزبی، تنها این شائبه را در ذهن ایجاد می کند که ایشان دنبال خواسته های شخصی یا گروهی خود بوده و یا شاید مقاصد دیگری برای زیر سوال بردن خدمات دولت یا وضعیت دشتستان و دشتستانی ها را در نظر داشته است!!

\n\n

همانطور که قبلا هم در مطلبی با عنوان « با امنیتی دیدن دشتستان به جایی نمی رسیم » بیان داشته ام، کلیه ی مسئولین استانی و شهرستانی و البته کشوری می دانند که دشتستان با وجود وسعت و جمعیت بزرگ تر و قرار گیری در موقعیتی استراتژیک و همسایگی با چندین استان و شهرستان دیگر، رتبه ی سوم امنیتی استان بوشهر را داراست، این عبارت بدین معناست که دو شهرستان دیگر هم در استان بوشهر وجود دارند که با وجود وسعت بسیار کم تر، نا امن تر از دشتستان هستند؛ یافتن آمار مربوط به آنان برای مسئولین مربوطه زیاد سخت نیست؛ بنابراین اگر قرار باشد به علت نا امنی شهرستانی تجزیه شود، دشتستان در رتبه ی سوم این اقدام قرار خواهد گرفت؛ علاوه بر آن، شهرستان های چهارم و پنجمی نیز هستند که به مساله ی امنیتی دچارند و لذا باید مورد تجزیه قرار گیرند!!

\n\n

 { هر چند نگارنده از اسامی شهرستان های اول تا پنجم نا امن استان اطلاع دارد و مسئولین استانی و کشوری نیز خوب این را می دانند، ولی به دلیل همان مسائل امنیتی و متهم نشدن به تشویش اذهان عمومی، از عنوانش در این فضا معذورم هر چند علاقه مندان کافی است کمی تلاش نمایند تا به رتبه هاین اول تا پنجم دست یابند.}

\n\n

منطقی که جناب دهقانی برای مطرح کردن و به نتیجه رساندن خواسته ی غیر حزبی خود در مقابل مسئولین وزارت کشوری به کار برده، چنان ذهن شنونده منحرف می کند که خواه ناخواه تنها جرایم و مشکلات این شهرستان بزرگ را به خاطر خواهد اورد؛ البته هیچ کس منکر جرایم رخ داده در دشتستان نمی باشد، ولی نمونه ی آن جرایم و حتی بدتر از آن ها در تمام نقاط استان رخ می دهد و مختص این شهرستان نیست؛ بلکه مشکلات این شهرستان به واسطه ی اهدافی مشخص که شاید دور کردن اذهان از سایر شهرستان های نا امن استان، برجسته تر می شود.

\n\n

البته این را نیز می دانیم که نوع جرایم می تواند متفاوت باشد ولی هرچه هست، ریشه در مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد نه امنیتی!! و نیاز دارد که اصولی و ریشه ای و در بطن جامعه حل شود و نه از سوی مقامات سیاسی و امنیتی کشور. علاوه بر آن، در یک سال اخیر در کل شهرستان دشتستان شروع و افزایش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی را شاهد بوده ایم که در راستای تدابیر دولت یازدهم برای ایجاد نشاط اجتماعی و امنیت و آرامش در جامعه انجام شده و اگر نگوییم صد در صد ولی تا حدودی موفقیت را نیز در پی داشته و امید را به خصوص در دل جوانان این دیار ایجاد کرده است.

\n\n

جناب دهقانی که در نشست مورد نظر به عنوان فعال سیاسی حضور داشته می توانست به دغدغه های سیاسی خود و حزب مورد نظرش و مشکلات سیاست و سیاست ورزی در دشتستان و استان اشاره کند؛ همانطور که روز بعد از نشست به عنوان نائب رییس حزب کارگزاران سازندگی شاخه بوشهر نیز انتخاب شدند؛ نه این که با این بد اخلاقی و نا امن و بد جلوه دادن دشتستان، افکار دولت روحانی را نیز به افکار دولت های قبل نزدیک کند تا از ترس نبود امنیت احتمالی هیچ مقام ارشدی جرات حضور در دشتستان را نداشته باشد!!

\n\n

هر چند آقای خسرو دهقانی که یک فعال سیاسی و مدنی و استاد دانشگاه است، پیرامون اظهارات خود تا کنون توضیحاتی ارایه نداده، ولی فکرشهر آمادگی دارد توضیحات و توجیحات احتمالی ایشان را برای تنویر افکار عمومی و رفع ابهامات منتشر نماید.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر