چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۹۳۶
چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شرایط آموزش حضوری برای ۲۴۰هزار دانش آموز در یک هزار و ۸۰۰ مدرسه این استان فراهم است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی موحدی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در خصوص دستور العمل آموزش حضوری دانش آموزان از ۱۴ فروردین افزود: براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا از ۱۴ فروردین سال جاری پس از یک دوره ۲ ساله آموزش  در مدارس استان فقط به شیوه حضوری انجام می‌شود.

وی اظهارکرد: همانطور که آموزش و پرورش با دستور ستاد ملی کرونا، آموزش‌های حضوری را تعطیل و یا نیمه تعطیل کرد، بر اساس مصوبه همین ستاد، شرایط در ۱۴ فروردین ماه به دوره پیش از کرونا باز می‌گردد.

موحدی با اشاره به نظرسنجی انجام شده در سطح ملی و تمایل ۷۷ درصد از اولیا برای "بازگشت به آموزش حضوری بیان کرد: در همین ارتباط با فضا سازی مناسب و تامین امکانات لازم بهداشتی ۱۰هزار و ۳۷۰ کلاس درس شامل هشت هزار و ۱۷۰ کلاس درس دولتی و ۲هزار و ۲۰۰ کلاس درس غیر دولتی از ۱۴ فروردین ماه آمادگی حضور دانش آموزان استان بوشهر را دارند.

به گفته موحدی در این راستا ۱۴۰ مراقب سلامت، ۱۵ هزار و یکصد عوامل آموزشی، ۷۵۰ مربی پرورشی و مشاور زمینه بازگشت به آموزش حضوری مدارس در استان بوشهر را فراهم کرده اند.

تزریق ۲ میلیارد تومان سرانه بهداشتی به مدارس استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱

وی ادامه داد: تاکنون ۲ میلیارد تومان سرانه بهداشتی از سوی وزارت آموزش و پرورش برای مدارس استان بوشهر تزریق شده و قرار است سرانه دیگری نیز از محل اعتبارات استانی برای تامین لوازم بهداشتی مدارس تزریق شود.

شرایط آموزش حضوری برای ۲۴۰ هزار دانش آموز استان بوشهر فراهم است

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر بخشی از سرانه‌های بهداشتی مدرسه ها تامین شده اما با توجه به بالا بودن هزینه های بهداشتی مدرسه ها انتظار می رود در کنار کمک استان خیران نیز در این خصوص آموزش و پرورش را همراهی کنند.

موحدی اظهار کرد: اگر دانش آموزی زمینه بیماری، ابتلا به کرونا و یا شرایط جسمی آن به گونه ای باشد که امکان حضور در کلاس درس را نداشته باشد در صورت داشتن گواهی پزشکی غیبت او موجه و می تواند از طریق شبکه شاد و دادن بارکد کتاب‌های درسی آموزش‌ها را پی گیری کند.

وی تاکید کرد: باتوجه به حضوری شدن کلاس‌های درس از این پس هیچ آموزشی در فضای مجازی ارائه نخواهد شد و از ظرفیت شبکه شاد برای تکمیل  آموزشی و پرورشی استفاده می‌شود.

پوشیدن فرم برای دانش آموزان الزامی نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر درخصوص پوشش یکدست دانش آموزان گفت:پوشیدن لباس فرم برای دانش آموزان الزامی نیست.

وی تاکید کرد: در صورتیکه دانش آموزان لباس یکدست نداشته باشند باید از لباس رسمی و متناسب با شان دانش آموز و مدرسه استفاده کنند.

خسارت‌های آموزشی و تربیتی ناشی از کرونا قابل جبران نیست

وی تاکید کرد:  هر چند خسارت‌های اقتصادی کرونا قابل جبران است اما خسارت‌های آموزشی و تربیتی در این شرایط با وجود اینکه تلاش شد از طریق فضای سایبر هیچ یک از فعالیت‌ها و ماموریت‌های آموزشی، تربیتی و پرورشی روی زمین نماند موجب گسست علمی و تربیتی شد.

موحدی اضافه کرد: امروز بازگشت به آموزش حضوری به عنوان راهکار اصلی توقف این خسارت محض، خواسته و مطالبه نظام تعلیم و تربیت است.

به گفته موحدی شیوع ویروس کرونا و محدودیت امکانات آموزشی در فضای مجازی در مناطق دور دست باعث بازماندن تعداد محدودی از دانش آموزان از تحصیل شد هرچند تلاش شد بخشی از آنان به تحصیل بازگردند اما باز هم تعدادی از آنها از این امکان محروم ماندند و انتظار می رود با بازگشت به آموزش حضوری مدارس امکان تحصیل برای همه دانش آموزان فراهم شود.

وی تاکید کرد: ویروس کرونا ثابت کرد هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری و حضور معلم در کلاس درس را نمی‌کند و ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ نقطه عطفی در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی خواهد بود.

موحدی گفت: در دوره جدید، استفاده از ماسک و تهویه، به عنوان الزامات آموزش حضوری مدارس مورد تاکید است.

وی یادآورشد: همانطور که معلمان در دوره کرونا با ایثار و از خودگذشتگی و با استفاده از وسایل شخصی خود، اجازه تعطیلی فرایند آموزشی را ندادند، اکنون نیز با همان روحیه، چراغ آموزش‌های حضوری را روشن نگه دارند.

موحدی گفت: معلمان که در همه عرصه‌های نظام پیشرو  بوده‌اند، با توجه به نقش الگو سازی خود، در واکسیناسیون نیز پیشگام و پیشرو بوده اند و بیش از ۹۹ درصد فرهنگیان استان هر دو نوبت و ۸۵ درصد دانش آموزان این استان نیز نوبت اول و ۷۵ درصد نوبت دوم را تزریق کرده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر