چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۶۵۸
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

فکرشهر: شهریه‌های نامتعارف سرویس مدارس در بوشهر موجب نارضایتی والدین شده و انتظار می‌رود که با نظارت بیشتر، قیمت‌های مناسب تعیین شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، با شیوع کرونا مجموعه‌های آموزشی بیشترین تأثیر را از این بیماری گرفتند و طی دو سال گذشته آموزش‌ها به صورت مجازی و کمتر به صورت حضوری ارائه شد.

البته غیرحضوری شدن مدارس بر روی حوزه‌های دیگری نیز تأثیر گذاشت که یکی از این حوزه‌ها، سرویس‌های مدارس بود که حالا بعد از دو سال دوباره فعالیت سرویس‌ها نیز جدی‌تر شده است.

هرچند شاید فقط یک ماه مدارس باز باشند و فعالیت داشته باشند ولی در همین یک ماه نیز حضور دانش‌آموزان در مدارس مستلزم هماهنگی‌های خاصی از جمله سرویس‌های مدارس است.

یکی از موضوعاتی که در این زمینه باعث برخی اعتراضات و نارضایتی‌ها در بین خانواده‌های دانش‌آموزان شده است، سرویس‌های مدارس است که انتظار می‌رود متولیان امر سازماندهی لازم را داشته باشند.

نارضایتی والدین

یکی از والدین دانش‌آموزان با انتقال این گلایه و انتقاد، گفت: شهریه‌های نامتعارف سرویس مدارس باعث بروز مشکلاتی در بین دانش‌آموزان شده است که انتظار می‌رود اقدامات اساسی انجام شود.

وی اضافه کرد: پس از تصمیم سوال برانگیز ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر حضوری شدن کلاس‌های آموزشی، موضوع سرویس مدارس و شهریه آن نیز از جمله مواردی است که فارغ از بحث حفظ سلامت دانش‌آموزان در کلاس‌های درس به دغدغه‌ای جدید برای متولیان مدارس و خانواده دانش‌آموزان تبدیل شده است.

وی بیان کرد: بر اساس شنیده‌ها از برخی مدیران مدارس و اولیا دانش آموزان، بر اساس نامه ابلاغی آموزش و پرورش بوشهر و تعیین نرخ مصوب شهریه سرویس مدارس طبق روال رایج اقدام به ساماندهی دانش آموزان شده است.

مسئولان مدیریت کنند

یکی دیگر از والدین دانش‌آموزان گفت: عدم تمکین رانندگان و ناتوانی متولیان امر برای کنترل وضعیت پیش آمده است از جمله مسائلی است که والدین دانش‌اموزان را نگران کرده است.

وی با اشاره به اینکه برخی مدیران در پذیرش مسئولیت در قبال ساماندهی، کنترل و نظارت دقیق بر روند چنین اموری عملکرد خوبی نداشته‌اند تصریح کرد: انتظار می‌رود با تلاش متولیان شاهد اصلاح رویه باشیم.

زمان کافی برای تعیین نرخ جدید وجود نداشت

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کارگروه ماده ۱۸ سرویس‌های دانش آموزی مدارس آموزش و پرورش بوشهر در مردادماه ۱۴۰۰ تشکیل جلسه داده و با شش شرکت پیمانکاری معرفی شده از سوی شهرداری توافق همکاری کرده است.

بهرام مغدانی اضافه کرد: این کارگروه نرخ پیشنهادی را به منظور تصویب و تأیید به شورای اسلامی شهر و شهرداری ارسال کرده که پس از تأیید نرخ پیشنهادی توسط شورای اسلامی و شهرداری در شهریور ماه ۱۴۰۰ به مدارس ابلاغ کرده است اما به دلیل غیر حضوری شدن آموزش مدارس سرویس مدارس انجام نشد.

نقش شهرداری در نظارت

وی ادامه داد: در ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ برگشت مدارس به آموزش حضوری اعلام شد و شرکت‌های پیمانکاری با نرخ سال قبل حاضر به همکاری با آموزش و از پرورش نشدند و زمان کافی برای تعیین نرخ جدید وجود نداشت.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: مقرر شد بوشهر همچون سایر استان‌ها در یک ماه پایانی سال تحصیلی سرویس مدارس توسط اولیا، سازمان تاکسیرانی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرداری انجام شود.

وی اضافه کرد: به همین منظور نظارت و رعایت نرخ مصوب حمل‌ونقل درون شهری با شهرداری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر