پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۰۹۷
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۱

فکرشهر: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در واکنش به گزارش خبرگزاری مهر، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، در پی انتشار گزارشی با موضوع «قطعی مکرر آب در بزرگترین روستای استان بوشهر / شبکه فرسوده است» روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر توضیحاتی را به صورت زیر ارائه کرد:

احتراماً پیرو مطلب منتشر شده در آن رسانه وزین با عنوان «هدررفت آب از طریق فرسودگی شبکه در دهقاید / مردم از وضعیت آب دهقاید گلایه مند هستند» به اطلاع می‌رساند روستای دهقاید با توجه به دارا بودن دو هزار و ۹۸۳ مشترک و دریافت سهمیه آب سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب در روز با توجه به استانداردهای مصوب وزارت نیرو، دارای سرانه مصرف بیشتر از حد مجاز و بالاتر از استاندارد است.

این امر باعث شده همواره مورد توجه شرکت آب و فاضلاب و تلاش در جهت کاهش هدررفت به منظور توزیع عادلانه آب در این روستا شود لذا به همین منظور در راستای کاهش این هدررفت اقدامات زیر در چند سال گذشته صورت گرفته است.

۱- با تنظیم و کنترل فشار در ورودی شبکه توزیع روستا از شکستگی و هدررفت آب تا حد زیادی جلوگیری شود.

۲- با توجه به اینکه قدمت شبکه روستا در برخی مکان‌ها بالغ بر ۳۰ سال نیز است با به کارگیری شرکت مشاور، مطالعات و تهیه نقشه وضع موجود شبکه توزیع آغاز شد تا بتوان نقاط نیاز به اصلاح شبکه شناسایی شود.

۳- جانمایی و مطالعات احداث مخزن روستا انجام گرفته است که با احداث مخزن و ایجاد فشار یکسان در شبکه موجب کاهش هدررفت می‌شود که با تخصیص اعتبارات لازم در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

۴- در راستای کاهش هدررفت در زمان شکستگی‌ها و کاهش مدت زمان تعمیرات با هماهنگی‌های به عمل آمده در مواقع مورد نیاز از اکیپ تعمیرات شهر برازجان جهت رفع مشکل اعزام می‌شود.

۵- با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از هدررفت مربوط به انشعابات غیرمجاز است نسبت به شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز در چندسال گذشته صورت گرفته است.

لازم به ذکر است با توجه به فرسودگی شبکه توزیع این روستا با کمک و همیاری دهیاری روستا مقدار دو کیلومتر از شبکه روستا در آینده نزدیک مورد نوسازی قرار خواهد گرفت.

ضمن قدردانی از همکاری مشترکین محترم با شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تقاضا می‌شود با پرداخت به موقع قبوض آب بها و صرفه جویی در مصرف آب شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر را در جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر و به موقع یاری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر