پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۱۱۶
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۸

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به سابقه طولانی تجارت در استان بوشهر گفت: بیش از ۳۰ درصد جمعیت این استان از این طریق امرار معاش می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی‌زاده صبح شنبه در نشست با معاونان امور اقتصادی استانداری‌های جنوب کشور اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است و نقش مهمی در عرصه تولید در سطح کشور دارد.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم در استان بوشهر را تجارت و بازرگانی دریایی عنوان کرد و ادامه داد: تجارت و بازرگانی خارجی از سال‌های گذشته در دستور کار ساحل‌نشینان استان بوشهر بوده و اکنون بیش از ۳۰ درصد جمعیت این استان از این طریق امرار معاش می‌کنند.

استاندار بوشهر به ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر اشاره کرد و افزود: صنعت نفت، گاز، پتروشیمی از دیگر ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه ۷۴ درصد گاز کشور از استان بوشهر تولید و انتقال داده می‌شود خاطرنشان کرد: صادرات نفت از دیگر ظرفیت‌های استان است و ۹۰ درصد نفت کشور از این استان صادر می‌شود.

محمدی‌زاده خاطر نشان کرد: اکنون ۲۲ مجتمع پتروشیمی در استان بوشهر در مدار تولید قرار دارد و ۱۸ مجتمع دیگر تا ۲ سال آینده تکمیل و وارد بهره‌برداری می‌شود.

استاندار بوشهر با تأکید بر جلوگیری از صادرات محصولات پتروشیمی به‌صورت خام تصریح کرد: این صنعت فرصت‌های مهمی در بخش اقتصاد، اشتغال، معیشت، صادرات و سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

محمدی‌زاده توسعه صنایع پایین دستی مجتمع‌های پتروشیمی را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: با راه‌اندازی صنایع پایین دستی مجتمع‌های پتروشیمی مشکلات اقتصادی، اشتغال‌زایی و معیشتی جامعه برطرف می‌شود.

وی توجه به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع از جمله تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: در کشورهای مختلف جهان سه تا چهار درصد سود صنایع بزرگ برای مسئولیت‌های اجتماعی مناطق پیرامونی در اجرا طرح‌های اجتماعی و فرهنگی اختصاص می‌یابد.

استاندار بوشهر با تأکید بر قانونی شدن تخصیص ۳ درصدی سود صنایع بزرگ از جمله مجتمع‌های پتروشیمی افزود: با قانونی شدن این مهم بر اساس برنامه‌ریزی مشکلات اجتماعی و فرهنگی شهرها و روستاهای پیرامون صنایع بزرگ برطرف می‌شود.

وی تاکید کرد: استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های مشترک در حوزه‌های اقتصادی دارند.

استاندار بوشهر تأمین و تولید آب را یکی از معضلات و مشکلات در کشور دانست و خاطر نشان کرد: تولید آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا در دستور کار قرار دارد که باید این مهم در حل مشکلات آبرسانی تسریع یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر