پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت:در دنیای امروز استفاده از نیروگاه هسته ای در جهت تولید برق یک استراتژی در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته است.\n\nبه گزارش فکرشهر، حجت السلام سید مهدی موسوی نژاد در حاشیه بازدید 10 نفر از اعضای کمیسیون انرژی مجلس از نیروگاه اتمی بوشهر درگفت وگو با ایرنا افزود: در همین راستا جمهوری اسلامی ایران نیز افزون بر راکتور موجود قرارداد ساخت واحدهای جدید را با طرف روسی منعقد کرده است.
کد خبر: ۱۱۱۴۷
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت:در دنیای امروز استفاده از نیروگاه هسته ای در جهت تولید برق یک استراتژی در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت السلام سید مهدی موسوی نژاد در حاشیه بازدید 10 نفر از اعضای کمیسیون انرژی مجلس از نیروگاه اتمی بوشهر درگفت وگو با ایرنا افزود: در همین راستا جمهوری اسلامی ایران نیز افزون بر راکتور موجود قرارداد ساخت واحدهای جدید را با طرف روسی منعقد کرده است.

\n\n

وی یادآورشد: ظرفیت نیروگاه های جدید باتوجه به قابلیت دارا بودن آب شیرین کن می تواند آب مورد نیاز استان بوشهر را تامین کند .

\n\n

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هم اینک نیروگاه بوشهر بزرگترین راکتور و توربین را در بین نیروگاه های موجود در خاورمیانه دارد که ازظرفیت های بسیار خوب و منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران در تولید برق است.

\n\n

وی حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس در نیروگاه اتمی بوشهر را در راستای آشنایی بیشتر اعضا با این پرژوه ملی و تصویب قوانین حمایتی طرح حمایت از صنعت برق کشور و برنامه ششم توسعه ای ذکر کرد.

\n\n

موسوی نژاد گفت: مجلس شورای اسلامی با نگاه تعاملی با دولت برای رفع موانع فراروی سازمان انرژی اتمی در اجرای ماموریت ها همکاری لازم را انجام خواهد داد.

\n\n

نمایندگان مردم خراسان رضوی، همدان، فارس، خوزستان و بوشهر در این سفر حضور دارند.

\n\n

نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت یکهزار مگاوات برق از نوع راکتور آب سبک تحت فشار است.

\n\n

نیروگاه اتمی بوشهر هم اکنون توسط متخصصان و کارشناسان ایرانی در حال بهره برداری است.

\n\n

این نیروگاه از آغاز بهره برداری تاکنون 11 میلیارد کیلوات ساعت برق تولید کرده است.

\n\n

نیروگاه اتمی بوشهر در فاصله 20 کیلومتری جنوب شهر بوشهر واقع شده است.

\n\n

این نیروگاه تنها نیروگاه اتمی جمهوری اسلامی ایران است و براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است دو واحد دیگر آن در کنار راکتور موجود احداث شود.

\n\n

منبع:فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر