پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ به همت تنها خیریه ی حامی بیماران مبتلا به سرطان استان صورت گرفت:
فکرشهر: اولین همایش آموزش تغذیه ی سالم و راه های پیشگیری از ابتلا به سرطان به همت واحد حمایت از بیماران مبتلا به سرطان انجمن نیکوکاری حضرت مهدی (عج ) در برازجان برگزار شد...
کد خبر: ۱۱۱۹۳
پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: اولین همایش آموزش تغذیه ی سالم و راه های پیشگیری از ابتلا به سرطان به همت واحد حمایت از بیماران مبتلا به سرطان انجمن نیکوکاری حضرت مهدی (عج ) در برازجان برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مسئول برگزاری این همایش، با ارائه ی گزارشی از تاسیس و خدمات موسسه ی خیریه حضرت مهدی (عج ) گفت: این انجمن نیکوکاری در سال 1379 و به همت مرحوم آقای اعتصامی و با اولویت رسیدگی به ایتام منطقه از جهات مختلف تاسیس شد.

\n\n

محمد مهدی اعتصامی افزود: البته به دلیل مراجعات مختلف، عملا دامنه ی خدمات این موسسه از حد ایتام گسترش پیدا کرد و اکنون یک سال است که واحد حمایت از بیماران سرطانی موسسه نیز آغاز به کار کرده است.

\n\n

وی توضیح داد: اول سال 93، تصمیم گرفته شد این واحد به موسسه افزوده شود و به همین دلیل دوستان برای فراگیری نحوه ی کار به بنیاد امید شیراز که مخصوص حمایت از بیماران سرطانی است، رفتند و بر همان اساس نسبت به تاسیس واحد  در برازجان اقدام کردند.

\n\n

\n\n

دکتر اعتصامی افزود: اکنون 57 مددجو را تحت پوشش دارند و به قدر وسع کمکی می شود؛ هر چند کمک ها با توجه به هزینه ی بالای درمان سرطان بسیار ناچیز است ولی اقداماتی از قبیل مراجعه ی با تخفیف به پزشک و گرفتن داروها با تخفیف ویژه از جمله اقدامات این واحد است.

\n\n

وی اظهار داشت: محل مورد استفاده ی ما در مجموعه ی پزشکی نوید است که دکتر رضایی یک واحد مطب را به طور کامل به این کار اختصاصی داده اند و اقدام ایشان پایه ی حرکت و کار ما بوده و برخی اوقات هم خدمات مجموعه ی را به طور رایگان در اختیار مددجویانمان قرار می دهند.

\n\n

مسئول برگزاری همایش افزود: بخش بیماران مبتلا به سرطان را که برای درمان کمک می کنیم ولی در اصل قصدمان این است که اصل را بر پیشگیری بگذاریم.

\n\n

وی اضافه کرد: دعوت به پیشگیری باعث خواهد شد که بحث درمان تقلیل یابد و پایه ی این کار هم می تواند در آموزش و پرورش گذاشته شود، زیرا قدرت آموزش مستقیم و رو در رو با دانش آموزان را دارد.

\n\n

دکتر اعتصامی پیرامون منابع مالی موسسه ی خیریه نیز گفت: در حال حاضر 100 کمک کننده ی پیوسته و دائمی داریم که هر ماه می توانیم روی کمک آن ها حساب کنیم و البته پرداخت های پراکنده ای نیز به موسسه صورت می گیرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، نماینده ی بنیاد امید استان فارس که کار حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در استان فارس را بر عهده دارد نیز، در این همایش گفت: انجمن سرطان فارس، اکنون 10 هزار بیمار را تحت پوشش دارد.

\n\n

خانم اسلامی افزود: اولین هدف ما، تغییر نگاه و رویکرد مردم به سرطان و بیماری های سرطانی است؛ زیرا سرطان نه تنها پایان یک زندگی نیست بلکه شروع یک زندگی معنوی است.

\n\n

\n\n

وی ادامه داد: هدف دیگر این است که به بهبود زندگی بیماران مبتلا به سرطان کمک کنیم؛ باید این را بدانیم که بیماران مبتلا به سرطان به همدلی نیاز دارند، نه هم دردی و مهم ترین هدف ما هم پیشگیری از سرطان است.

\n\n

اسلامی افزود: در انجمن خیریه فقط جنبه ی مالی را در نظر نگیرید، بلکه اموری چون روان درمانی، اجرای برنامه، جشن ها و سایر امور غیر مالی نیز می توانید کمک کنید.

\n\n

امام جمعه ی برازجان نیز در این نشست، نبود موسسه ی حمایت از بیماران سرطانی در استان را یک خلا عنوان کرد و گفت: ان شاءالله که این موسسه منشا خیر باشد و بتواند زیمنه ای برای ساماندهی خیرین فراهم کند.

\n\n

\n\n

حجت الاسلم حسن مصلح پیرامون ایمنی غذا از مزرعه تا سفره نیز آیات، روایت و مواردی علمی را نطرح نمود و افزود: در همه ی آیات قرآن بعد از «قولو»، به توجه به غذا و این که طیب و پاکیزه باشد سفارش شده است.

\n\n

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این نشست پیرامون طرح تحول نظام سلامت مطالبی بیان داشت و گفت: 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است و اینجاست که نقش سازمان های مردم نهاد مشخص می شود.

\n\n

دکتر  عزیزنژاد افزود: سمن ها می توانند نقش بسیار زیادی در سبک زندگی داشته باشند و ما هم در دانشگاه علوم پزشکی وظیفه داریم که همکاری داشته باشیم.

\n\n

\n\n

وی اضافه کرد: هم اکنون 101 بیمار مبتلا به سرطان تحت پوشش علوم پزشکی بوشهر می باشند و به زودی بمارستان مخصوص سرطانی ها نیز در مرکز استان افتتاح خواهد شد.

\n\n

خانم دکتر شمس، نیز با اعلام آمادگی برای حضور رایگان در مدارس و معاینه ی دانش آموزان، پیرامون چیستی سرطان و انواع آن و البته دلایل ابتلا مطالبی بیان داشت.

\n\n

وی اظهارداشت: کشور ما دو به سالمندی است و سرطان نیز در سالمندان بیشتر است و آماری دو برابری دارد.

\n\n

دکتر شمس پیرامون آماری از میزان سرطان سینه نیز گفت: از هر 20 زن بالای 40 سال در ایران، یک نفر به سرطان سینه مبتلا می شود که آمار بسیار نگران کننده است.

\n\n

\n\n

وی ژنتیک و عوامل محیطی را عامل اصلی ایجاد سرطان عنوان کرد و افزود: البته فاکتور ژنتیک همیشه هست ولی فعال نیست و تنها با عواملی از جمله استرس و تغذیه فال می شود بنابراین باید در محیطی کم استرس و با تغذیه ای سالم می توان از بروز سرطان جلوگیری کرد.

\n\n

در این همایش، آقای دکتر مرشدزاده نیز، پیرامون غذای سالم و انواع فست فودها و مشکلات تغذیه ای مطالبی بیان داشت.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در این نشست که تعدادی از معلمین مدارس برازجان و  برخی علاقه مندان حضور داشتند، علاوه بر اجرای سرود توسط گروه سورد ناشنوایان باغچه بان، مهدی ذاکری اصل به مناسبت ایام میلاد ماه رجب، مدح خوانی اجرا نمود و از برخی همکاران موسسه خیریه و فعالین همایش نیز تقدیر به عمل آمد.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر