پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۹۹۰
چهارشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: فرماندار شهرستان دیر گفت: نشست‌های شورای آموزش و پرورش شهرستان دیر باید علمی تر و کارشناسی تر باشد تا به ارتقای آموزش و پرورش کمک کند.

به گزارش فکرشهر از مهر، یونس باربرز چهارشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دیر، اظهار داشت: آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور است و اگر فعال و سرحال باشد مشکلات کشور را حل می‌کند و همه باید به این نهاد کمک کنیم.

فرماندار شهرستان دیر افزود: با توجه به اهمیت دوچندان روز قدس امسال، همه مدیران دستگاه‌ها و نهادها به برگزاری باشکوه آن کمک کنند.

وی بیان کرد: شورای آموزش و پرورش می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات این نهاد را حل و برنامه ریزی کند.

فرماندار شهرستان دیر گفت: رویکرد جلسات شورای آموزش و پرورش باید متحول شود و اعضای حاضر در جلسه باید با آمادگی کامل شرکت کنند تا مؤثرتر باشند.

وی تاکید کرد: باید وارد متن آموزش و پرورش شویم و راه‌های تقویت حوزه آموزش و پرورشی و دینی را دنبال کنیم.

باربرز تاکید کرد: نشست‌های شورای آموزش و پرورش باید علمی تر و کارشناسی تر باشد تا به ارتقای آموزش و پرورش کمک کند.

وی با بیان اینکه امسال سخت‌ترین پروژه مهر را خواهیم داشت، تاکید کرد: آموزش و پرورش سالانه تجهیزات خریداری می کرده است که بواسطه کرونا و تعطیلی مدارس این مهم در این دو سال انجام نگرفته و اکنون در زمینه امکانات با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.

باربرز گفت: همایش تجلیل از معلمان و دبیران توسط شهرداران و دهیاران با هماهنگی آموزش و پرورش در شهرها و روستاها برگزار شود.

وی عنوان کرد: مراسم ویژه تکریم و تجلیل از معلمان نمونه و دانش آموزان حائز رتبه زیر هزار نیز انجام می‌شود.

همه در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند

امام جمعه دیر با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، گفت: همه به وظیفه اسلامی انسانی خود در قبال مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمین و ملت مظلوم فلسطین عمل کرده و در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی با تقدیر از تلاش‌های معلمان بویژه در دوران کرونا جهت آموزش دانش آموزان افزود: وظیفه همه مردم و مسئولان است که احترام و بزرگداشت و بالا بردن جایگاه و شأن معلم به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی ادامه داد: عنوان معلمی بسیار مقدس است و در قرآن کریم اولاً به ذات مقدس حق تعالی و ثانیاً به پیامبر اسلام تعلق گرفته است.

امام جمعه دیر یادآور شد: قبل از همه خود معلمان جایگاه خود را قدر دانسته و به نقشی که می‌توانند در هدایتگری و احیاگری جامعه ایفا کنند توجه داشته باشند.

وی افزود: اگر ما می‌خواهیم نسلی خلاق، متعهد، متدین، شجاع و دارای صفات والای انسانی داشته باشیم طبعاً کار معلم است و تمام تشکیلات آموزش و پرورش و همه باید آن کسی را که میدان دار است یعنی معلم را پشتیبانی کنند تا بتواند نقش آفرینی کند.

حسینی تاکید کرد: در هفته معلم نسبت به جایگاه والا و نقش آفرینی معلمان تاکید داشته باشیم. ‌

برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته معلم در شهرستان دیر

‌ مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت: هرگونه هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری و سوددهی است.

عبدالحسین جهانگیری افزود: معلمان از یک سو طلایه دار و سربازان تبیین و تحلیل و نقد و دگرگونی و از سویی دیگر حلقه اتصال دولت و ملت هستند.

وی عنوان کرد: جدی گرفتن آموزش و پرورش و تکریم معلمان و دخالت آنان در تصمیم گیری های کلان سوپاپ اطمینان و پشتوانه نظام است که غفلت از آن بر هیچ مسئولی سزاوار نیست.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر خاطرنشان کرد: معلمان به عنوان سربازان جنگ نرم را نباید فراموش کنیم تا در دفاع و حمله تنها نمانند و پیروز میدان توسعه و تعالی باشند.

وی ادامه داد: در هفته معلم برنامه‌های متنوعی در راستای تکریم و تجلیل از مقام معلمان در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

جهانگیری با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری امتحانات خردادماه، یادآور شد: در زمینه تجهیزات و امکانات با کمبودهایی مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: کارگروه‌هایی تشکیل شده که با تکمیل شدن آنها عزم خود برای اصلاح امور جاری آموزش و پرورش جزم کرده‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر بیان کرد: سازمان دهی و سامان دهی نیروی انسانی و فضای آموزشی و پروژه عدالت آموزشی که مطالبات مورد تاکید فرهنگیان بوده است.

وی تاکید کرد: ادارات و نهادها تعامل گذشته خود با آموزش و پرورش را جدی تر و فراتر از وظیفه انجام دهند تا به اهداف تعلیم و تربیت و عدالت محوری در این نهاد نزدیک تر شویم.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر