پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتی گفت: میزان برخورداری روستاهای شهرستان دشتی در زمینه زیرساخت‌ها ۹۸ درصد است.\n\nبه گزارش فکرشهر، غلامرضا مهرجو ظهر سه‌شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه های علمیه شهرستان دشتی اظهار داشت: شهرستان دشتی دارای ۸۰ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد ۷۰ درصد آنها در چهار شهر خورموج، کاکی، شنبه و بادوله ساکن هستند.\n\nوی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت شهرستان در شهر خورموج سکونت دارند، افزود: ۳۰ درصد جمعیت این شهرستان نیز در روستاها هستند که از پراکندگی خاصی برخوردار است و ارائه خدمات با هزینه بالا تمام می شود.
کد خبر: ۱۱۳۲۰
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتی گفت: میزان برخورداری روستاهای شهرستان دشتی در زمینه زیرساخت‌ها ۹۸ درصد است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، غلامرضا مهرجو ظهر سه‌شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه های علمیه شهرستان دشتی اظهار داشت: شهرستان دشتی دارای ۸۰ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد ۷۰ درصد آنها در چهار شهر خورموج، کاکی، شنبه و بادوله ساکن هستند.

\n\n

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت شهرستان در شهر خورموج سکونت دارند، افزود: ۳۰ درصد جمعیت این شهرستان نیز در روستاها هستند که از پراکندگی خاصی برخوردار است و ارائه خدمات با هزینه بالا تمام می شود.

\n\n

مهرجو بیان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر میزان برخورداری روستاهای این شهرستان در زمینه زیر ساخت‌ها ۹۸ درصد است.

\n\n

۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی قرار دارد

\n\n

وی دریا، کشاورزی و معاون را از مزیت‌های این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در این شهرستان وجود دارد و هم‌جواری با خلیج فارس و ۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان دشتی را به یک جایگاه مهم در استان تبدیل کرده است.

\n\n

مهرجو ادامه داد: در بخش کشاورزی از مجموع ۶۴ هزار هکتار اراضی تحت پوشش، ۱۵ هزار هکتار آن آبی است که سه هزار هکتار آن گندم و مابقی نیز کشت محصولات خارج فصل است.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/05/4/1680670.jpg

\n\n

وی به مهمترین چالش این شهرستان در بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: هم اکنون مهمترین چالشی که در بخش کشاورزی در شهرستان دشتی وجود دارد کمبود آب و افت شدید کیفیت  آب است که باید به کشت های متراکم و کشت گلخانه ای حرکت کنیم و در این راستا نیز کارهای انجام شده ولی هنوز کافی نیست.

\n\n

اختصاص ۶۶۰ میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی شهرستان

\n\n

مهرجو بیان کرد: این شهرستان به لحاظ سرمایه انسانی در سطح استان سرآمد است و دارای سه مرکز آموزش عالی و سه حوزه علمیه و یک مرکز فنی و حرفه ای است که سالانه هزار نفر در آن آموزش می بینند.

\n\n

وی بیان کرد: در سال گذشته ۶۶۰ میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی شهرستان از محل استانی و ملی اختصاص یافت که با توجه به الویت‌های صورت گرفته، بخش‌های عمران شهری، روستایی و راه‌های بیشتر اعتبار را به خود اختصاص دادند.

\n\n

مهرجو ادامه داد: این شهرستان دارای نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای زیادی بوده که در سال ۹۳ بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه‌خیز شهرستان اختصاص یافته که با این اقدامات، شاهد کاهش تلفات جاده ای هستیم.

\n\n

وی همچنین از اختصاص حدود ۱۲۰ میلیارد ریال به پروژه‌های عمران شهری خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۰ درصد اعتبارات شهرستان معادل ۲۸۰ میلیارد ریال به عمران روستایی اختصاص یافته است که رضایتمندی خوبی در بین مردم حاصل شده است.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/05/4/1680671.jpg

\n\n

توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی دشتی

\n\n

فرماندار دشتی بیان کرد: مردم شهرستان همواره دغدغه رفع مسائل بهداشت و درمان داشتند که همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت اعتبارات خوبی به این بخش تزریق شد و در حال حاضر نیز تجهیزات جدیدی در بیمارستان نصب و راه اندازی شده که شاهد اعتماد بیشتر مردم به مراکز دولتی هستیم.

\n\n

وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال به بخش فرهنگی شهرستان اختصاص داده شد و در سال جاری نیز تلاش داریم اعتبارات خوبی به حوزه‌های علمیه اختصاص داده شود.

\n\n

مهرجو گفت: همه این خدمات به‌واسطه تعامل و همدلی خوبی که بین مجموعه مدیران شهرستان حاصل شده است.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر