پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۵۷۲
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

فکرشهر: معاون مهندسی و تجهیز منابع مالی حوضه های آبریز رودخانه های زهره، جراحی و حوضه های جنوب کشور وزارت نیرو گفت: با پیش بینی منابع مالی مختلف و پیگیری مستمر به منظور جذب این اعتبارات، سد دالکی شهرستان دشستان از توابع استان بوشهر طبق برنامه زمانبندی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از عباس جنگی مرنی در بازدید از سد دالکی و سد باغان افزود: سد مخزنی دالکی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب و شبکه های آبیاری دالکی و کلل با زیر پوشش قرار دادن ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی نخیلات در شهرستان دشستان، از پروژه های حائز اهمیت وزارت نیرو در استان بوشهر به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: در این بازدید برنامه تکمیل عملیات اجرایی طرح های فوق و نیاز مالی و اعتباری آنها بررسی شد و با وجود جبهه‌های متعدد کاری در پروژه، چالش‌های فنی پیش روی آن قرار ندارد.

 جنگی مرنی ادامه داد: سد مخزنی دالکی با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد و شبکه آبیاری دالکی و کلل با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد از جمله پروژه‌های اولویت دار استان بوشهر است و انتظار می‌رود با تامین منابع مالی طبق زمان پیش بینی شده به بهره برداری برسد.

وی همچنین در بازدید از پروژه سد باغان و خط انتقال آن در شهرستان جم از توابع استان بوشهر گفت: طرح سد مخزنی باغان با حجم مخزن ۳۲ میلیون مترمکعب و خط لوله آبرسانی از این سد به طول ۲۸ کیلومتر، دارای پیشرفت قابل قبولی است.

جنگی مرنی افزود: سیاست های ستاد آب کشور در خصوص برنامه ریزی لازم برای تامین مالی و اجرای به موقع این طرح در استان بوشهر به عنوان یکی از طرح های اولویت دار وزارت نیرو بسیار حائز اهمیت است و هماهنگی لازم در استان و ارکان طرح برای تسریع در تکمیل آن ضروری است.

معاون مهندسی و تجهیز منابع مالی حوضه آبریز زهره، جراحی و رودخانه های جنوب کشور وزارت نیرو  با حضور در کارگاه خط لوله انتقال آب از این سد به پالایشگاه گاز فجر جم خاطرنشان کرد: تامین آب شرب و صنعت و کاهش اتکا به منابع آب زیرزمینی در شهرستان جم از جمله اهداف این طرح  است و هم اکنون با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در افق کوتاه مدت به بهره برداری خواهد رسید.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: سد دالکی بزرگترین طرح توسعه منابع آب استان بوشهر است و آب مورد نیاز ۲ میلیون اصله از نخیلات دالکی، دهقاید، وحدتیه و سعدآباد دشتستان و بخشی از حقابه تالاب حله را تامین خواهد کرد.

جمشید تویل افزود: ارتفاع این سد ۱۰۶ متر و طول تاج آن یک هزار و ۱۷۶ متر است و بر روی حوزه آبریزی به مساحت پنج هزار و ۱۱۰ کیلومتر مربع ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: در جریان ساخت سد دالکی به طور میانگین ۷۵۰ نیروی کار به عنوان کارگر، نیروی مهندسی و ناظر مشغول کار هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر