چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۸۰۷
يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵

فکرشهر: معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی استان بوشهر گفت: به‌دلیل حاشیه سود اندک روغن، خرده‌فروشان تمایلی برای تأمین و توزیع روغن ندارند و ما به‌دنبال اعطای تسهیلات برای زنجیره تأمین و توزیع روغن برای خرده‌فروشان هستیم.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، بازدید میدانی خبرنگار صداوسیما از بازار خرده‌فروشان و فروشگاه‌های کوچک شهر بوشهر نشان‌دهنده کمبود روغن در برخی از این فروشگاه‌ها بود؛ هرچندکه برخی فروشگاه‌ها نیز روغن مایع داشتند. همچنین گلایه برخی از فروشندگان از نبود روغن کوچک و کم‌وزن بود و گاهی نیز عمده‌فروشان، دادن روغن به خرده‌فروشان را مشروط به خرید هم‌زمان کالاهای دیگر مانند رب‌گوجه‌فرنگی و یا تن ماهی در کنار روغن می‌کنند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی استان بوشهر دراین‌باره به خبرنگار ما گفت: حاشیه سود روغن پایین است که با وزارتخانه جهاد کشاورزی مکاتبه‌ای شده تا بتوان این حاشیه سود را برای خرده‌فروشان بیشتر کرد.

احمد جهانگیرلو با اشاره به این‌که فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای در استان روغن را به‌صورت متمرکز و اعتباری از تهران تأمین می‌کنند، افزود: چون حاشیه سود روغن برای خرده‌فروشان کم است آنان تمایل چندانی برای تأمین و توزیع روغن ندارند، که ما برنامه داریم تا تسهیلاتی برای افزایش توان مالی عوامل پخش و تأمین عمده برای تأمین روغن در نظر گرفته شود.

او تأکید کرد که؛ روغن در استان وجود دارد، پخش عمده نیز در استان تأمین شده و به اندازه کافی موجود است. همچنین بسیج اصناف نیز همراه با خودروی وانت با بار روغن، به‌صورت مغازه به مغازه در محلات روغن توزیع کرده است.

جهانگیرلو گفت: با پیگیری‌های انجام شده، در همه شهرستان‌های استان بوشهر روغن وجود دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر