چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۲۴۳
شنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۲

فکرشهر: جهاد تبیین یک فریضه‌ قطعی و فوری است و هر کسی که می‌تواند باید اقدام کند، خطاب عمومی رهبر معظم انقلاب به همه افراد جامعه در جنگ رسانه‌ای دشمن علیه حقایق انقلاب اسلامی مردم ایران است که مسئولان در این زمینه وظایف سنگین‌تری بر دوش دارند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رهبر معظم انقلاب همانطور بر مفاهیمی همانند تحول، کار فرهنگی و گفتمان‌سازی، نقد منصفانه و مطالبه‌گری تاکید دارند و اگر تبیین را در کنار این مفاهیم قرار دهیم، مشخص می‌شود که معنای عمیق آن چیست و  در این صورت، تبیین مقدمه‌ای برای اصلاح، تحول و مطالبه درست خواهد بود.

جهاد  تبیین مبنای تفکر انقلاب اسلامی و امتداد آن است و  اگر بخواهیم جامعه در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت کند و تداوم داشته باشد، باید به‌ گونه‌ای فراگیر، مستند و مستدل در انجام آن بکوشیم.

عمل به جهاد تبیین یکی از راهکارهای جذب حداکثری در برابر طرد و راندن کسانی است که  برداشت صحیحی از حقایق انقلاب و جامعه ندارند و بر اثر تبلیغات و القائات دیگران، دچار تحلیل غلط از واقعیات می‌شوند.

روشنگری برای افرادی که دریافت درستی از انقلاب و مفاهیم و  پیشرفت‌های آن ندارند به‌ عنوان یک راهبرد برای انقلاب، نظام، جامعه و یک کار مستمر تلقی می‌شود و باید در این مسیر جهادی تلاش کرد.
نکته مهم دیگر این است که ما به تبیین اثربخش نیاز داریم، همان‌گونه که در جهاد نظامی کسی که می‌خواهد جهاد کند باید محاسبه‌گرانه و با برنامه وارد شود.

اثربخشی تبیین بسیار مهم است، زیرا  که باید به ظرفیت و منطق مخاطب، باورپذیربودن تبیین، مستدل‌ بودن که واقعیت و حقیقت را روشن کند، توجه کرد، البته تبیین در فضای تعاملی و اعتمادآمیز مبتنی بر اندیشه‌ورزی، بسیار اثرگذارتر خواهد بود.

مردمی‌بودن تبیین، رسالتی است که هرکسی در هرجایی باید آن را انجام دهد، البته کسانی که از نخبگان جامعه به‌حساب می‌آیند و  دستگاه‌هایی که برد بیشتری دارند در این زمینه بسیار بیشتر از دیگران مسئول هستند.

برپایی میز خدمت مدیران ادارات گناوه مصداق عینی جهادتبیین

مدیران بیشتر  ادارات گناوه در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین در اقدامی بی‌سابقه، در محلات شهر و روستاهای گناوه حاضر می‌شوند و با برپایی میز خدمت به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند.
تاکنون  سابقه نداشته است که بدین منوال مدیران و روسای ادارات در کنار مردم حاضر شوند و به پاسخگویی و به ارائه راهکار برای حل مشکلات آنها به صورت رو در رو بپردازند و اگر هم بوده مقطعی در مناسبت های تنها ملی بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه گفت: جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید و توصیه کردند، رمز استمرار انقلاب اسلامی است و همه وظیفه داریم در عمل به آن مجدانه بکوشیم.

محمد اسدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: جهاد تبیین یکی از دستورکارهای بسیار مهم برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش های انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و در مقاطع گوناگون بر این مهم تاکید کرده اند.

وی گفت:  شرایط کنونی جامعه باعث شده ضرورت "جهاد تبیین" اهمیت مضاعفی پیدا کند، به همین دلیل رهبر معظم انقلاب روی این عنوان تاکید دارند و ما مسئولان باید پیشگام و پیشقدم در این امر مهم باشیم.

اسدی اظهارداشت: در این برهه که دشمنان  با ایجاد عملیات روانی به دنبال ناامیدی در بین مردم و وارونه جلوه دادن خدمات شایان و گسترده نظام هستند، لزوم توجه جدی به مسئله "جهاد تبیین" تنها راه مقابله با آنها است.

وی گفت: یکی از راهکارهای مقابله با ترفند دشمنان در جهاد تبیین  اطلاع‌رسانی دقیق و جامع به مردم است که مسئولان در این زمینه نقش حساس و خطیری برعهده دارند.

اسدی، با اشاره به فعالیت‌های خبری ناجوانمردانه دشمنان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، ادامه داد: باید با انتشار اخبار صحیح و انتشار آن بین مردم به معرفی کامل اهداف معاندان پرداخت و با ایجاد شناخت کافی دست به روشنگری زد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه افزود: در عمل به منویات رهبرمعظم انقلاب، سرکشی و حضور مسئولان در بین مردم  با برپایی میز خدمت در مساجد و محلات شهر و روستاها و جایگاه‌های نمازجمعه آغاز شده است وبطور مستمر تداوم خواهد یافت.

وی بیان کرد: در این برنامه، مسئولان ادارات در مساجد محلات شهر و روستا حاضر و  در دیدار چهره به چهره به حل مشکلات و پاسخ به سوالات مردم می پردازند.

اسدی بیان کرد: مسئولان در کنار رسیدگی به مسایل و مشکلات محلات، دستاوردها و خدمات حوزه کاری خود را که یکی از نکات مهم در جهاد تبیین است به اطلاع مردم می‌رسانند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر