جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۶۲۱
جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: وزارت امور ایالات متحده گزارش‌های مربوط به همراهی آمریکا با سه کشور اروپایی در تقدیم پیشنویس قطعنامه محکومیت ایران به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تایید کرده است.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه گفت:‌ «می‌توانیم تایید کنیم که به همراه بریتانیا، فرانسه و آلمان در پی تصویب قطعنامه‌ای هستیم که بر ضرورت همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید می‌کند.»

ند پرایس در نشست خبری روز پنج‌شنبه دوازدهم خرداد در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اجلاس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: «ما در مورد برجام در روزهای گذشته بسیار شفاف صحبت کرده‌ایم، اما نگرانی بسیار جدی ما این است که ایران به سوالات آژانس در مورد مواد و فعالیت های هسته‌ای اعلام نشده خود پاسخ دقیقی نداده است.»

پرایس بازگشت بی‌درنگ و کامل ایران به تعهدات قانونی خود تحت ‌ان‌پی‌تی را ضروری دانست و بر لزوم توافق جامع ایران با آژانس در زمینه مسائل پادمانی تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده همچنین گفت:«آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیرکل، از حمایت کامل ما در راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیتهای ایران و هرگونه واکنش احتمالی ایران برخوردارند. پیام ما این است که ایران باید به تعهدات خود پایبند باشد و به سؤالات مهم آژانس پاسخ دهد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر