پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۷۲۵
شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹

فکرشهر: دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر از حضور دو گروه خادمان رضوی در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۴۳۰ برنامه با حضور دو گروه «شمس الشموس» و «انیس المونس» اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرید محبی بعد از ظهر شنبه در دیدار با خادمان رضوی اظهار داشت: امسال هم مانند هر سال با حضور کاروان زیر سایه خورشید استان بوشهر به عطر معنویت امام هشتم علی‌بن موسی الرضا (ع) و قدوم خدام حرمش متبرک شد تا قدری دل‌های تنگمان آرامش گیرد و با هر بار شنیدن صلوات خاصه از صدای دلنواز خدامش، دل‌ها راهی حرم سلطان عشق شود و به پنجره فولادش گره بخورد.

وی تصریح کرد: برنامه فرهنگی معنوی زیر سایه خورشید نزدیک ۱۵ سال است که در کشور اجرا می‌شود که امسال نیز با تلاش و زحمات عزیزانی که در شبکه جوانان رضوی استان و کانون تخصصی جوانان و نوجوانان رضوی داشتند، این خطه از دیار اسلامی را به عطر معنویت امام هشتم علی‌بن موسی الرضا (ع) و قدوم خدام حرمش متبرک شده برنامه‌ها با شکوه زائدالوصفی برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۴۳۰ برنامه با حضور دو گروه «شمس الشموس» و «انیس المونس» در دو گروه پنج نفری در شمال و جنوب در نقاط مختلف استان، برنامه‌های متنوعی در تمامی ۱۰ شهرستان با حضور خدام حرم رضوی اجرا می‌شود.

محبی بابیان اینکه شعار امسال «همه خادم الرضائیم، خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» است افزود: هر سه موضوع برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری (مد) است؛ «همه خادم الرضایم» یعنی اینکه تلاش کنیم سیره رضوی را در سطح زندگیمان جاری و ساری کنیم و اما «خدمت عالمانه» با رویکردی که در دفاتر کانون‌های خدمت رضوی هم اکنون در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در کنار برنامه‌های فرهنگی قرار بر این است خدمات مختلف معیشتی و حمایتی را در سطح خانواده‌های نیازمند داشته باشیم، اما «جهاد عالمانه» که تأکیدات مقام معظم رهبری به جهاد تبیین، این محور هم جز برنامه‌های زیر برنامه‌های زیر سایه خورشید قرار گرفته است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر ضمن تقدیر و تشکر از تمامی تلاش‌ها و زحمات در شبکه رضوی جوانان استان، کانون‌های تخصصی جوانان، کانون خبر و فضای مجازی و معاونت کانون‌های خدمت رضوی استان بیان کرد: امیدواریم امسال هم با حضور خدام رضوی که از مشهد مقدس تشریف آورده‌اند بتوانیم نمایش قابل قبولی از خدمات فرهنگی و معنوی در سطح استان داشته باشیم.

حجت الاسلام مرتضی محمدیان سخنران گروه جنوب استان بوشهر بیان کرد: کاروان زیرسایه خورشید از طرف مؤسسه جوانان قدس رضوی و به منظور ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی و همچنین وصل کردن دل‌های عاشقان اما رضا (ع) وزیارت از راه دور بین اقشار مختلف مردم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حرم محدود در چهارچوب و صحن و سرا نیست افزود: کل ایران در ایام دهه کرامت وقتی به استقبال پرچم متبرک رضوی و خدام می آیند از نزدیک دلشان روانه حرم رضوی می‌شود که ما در این چند سال شاهد معجزات زیادی بوده ایم.

حجت الاسلام محمدیان از یک برنامه شگفتانه برای دهه هشتادی های استان بوشهر خبر داد و افزود: دوستداران امام رضا علیه‌السلام می‌توانند از مسابقات فرهنگی و زیارت امام رضا (ع) خصوصاً زیارت اولی‌ها بهرمند شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر