پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مشاور وزیر کشور در امور روحانیت گفت: تعامل بین مسوولان و روحانیون زمینه مناسبی برای توسعه فعالیتهای فرهنگی و دینی است.\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، حجت الاسلام داوود نمازی روز جمعه در گردهمایی مشترک ائمه جمعه و فرمانداران استان بوشهر افزود: حضور یک روحانی به عنوان مشاور در کنار استانداران کشور سبب افزایش بسیاری از فعالیت های گوناگون فرهنگی و دینی شده است.\n\nوی تصریح کرد: برای تقویت حوزه های علمیه وزیر کشور بخشنامه ای در 13 بند به استانداری ها ابلاغ کرده که اجرای این بخشنامه حرکت مهمی در کشور است.
کد خبر: ۱۱۵۵۹
جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰

فکرشهر: مشاور وزیر کشور در امور روحانیت گفت: تعامل بین مسوولان و روحانیون زمینه مناسبی برای توسعه فعالیتهای فرهنگی و دینی است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، حجت الاسلام داوود نمازی روز جمعه در گردهمایی مشترک ائمه جمعه و فرمانداران استان بوشهر افزود: حضور یک روحانی به عنوان مشاور در کنار استانداران کشور سبب افزایش بسیاری از فعالیت های گوناگون فرهنگی و دینی شده است.

\n\n

وی تصریح کرد: برای تقویت حوزه های علمیه وزیر کشور بخشنامه ای در 13 بند به استانداری ها ابلاغ کرده که اجرای این بخشنامه حرکت مهمی در کشور است.

\n\n

نمازی اظهار کرد: وجود تعقل و تفکر و شکل گیری عقل الهی ضمن اینکه جامعه را به سوی کمال هدایت می کند توسعه و پیشرفت همراه با موفقیت نیز شکل می گیرد.

\n\n

وی یادآور شد: برگزاری اینگونه نشست ها ضمن اینکه زمینه همدلی و اتحاد میان ائمه جمعه با فرمانداران را تقویت می کند راهکارهای لازم برای برطرف شدن مشکلات مناطق با همدلی فراهم می شود.

\n\n

نمازی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت های مهمی در بخش های مختلف است گفت: تعامل و همفکری همه مسوولان در کنار روحانیت شکوفا شدن ظرفیت ها و توانمندی های مناطق را فراهم می کند.

\n\n

نمازی ادامه داد: هر کس در هرجایگاهی قرار دارد باید چهاراصل اسلام، انقلاب اسلامی، قانون و رهبری را مورد توجه داشته باشد تا بتواند بر اساس آن زمینه پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی را فراهم کند.

\n\n

وی گفت: گسترده تر شدن چتر روحانیت در جامعه سبب کاهش بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها می شود که باید روحانیون چتر خدماتی خود را گسترده تر کنند.

\n\n

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیزگفت: استان بوشهردرابعاد گوناگون اقتصادی و فرهنگی دارای جایگاه ویژه ای است که باید براساس آن نقشه جامع فرهنگ عمومی شهرستان های استان بوشهر تدوین شود.

\n\n

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از بررسی

\n\n

های گوناگون بر اساس شرایط و موقعیت جامعه ملی و فراملی شعار سال را انتخاب می کنند.

\n\n

وی تصریح کرد: در فضای بین المللی مذاکرات هسته ای و در حوزه ملی شرایط خاصی در بخش های گوناگون قرار دارد که باید بر اساس شعار اعلام شده طرح ها با دقت و ظرافت برنامه ریزی و مدیریت شود.

\n\n

امام جمعه بوشهر گفت: دشمن با تشنج آفرینی، ایجاد اختلافات قومی، طرح های فرهنگی و سیاسی قصد دارد فضای کشور را ملتهب کند که اگر فضای درونی دارای اتحاد و وحدت نباشد جامعه دچار چالش می شود.

\n\n

صفایی بوشهری افزود: باید بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب در هم گرایی، همدلی و هم افزایی در جامعه تلاش شود تا حرکت پیشرفت و توسعه بر اساس الگوی اسلامی ایرانی میسر شود.

\n\n

وی گفت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت های مهم توسعه و پیشرفت، از این استان، استانی ویژه ای ساخته که مورد توجه در فضای ملی و بین المللی است.

\n\n

امام جمعه بوشهرتصریح کرد: اجرای طرح های در حوزه های گوناگون باید توام با پیوست فرهنگی باشد تا بالانس پیشرفت بهم نخورد.

\n\n

صفایی بوشهری یادآور شد: امید است در یک فضای پر از همدلی، محبت، اخلاق، معنویت و فرهنگ بگونه ای برنامه ریزی شود تا زمینه پیشرفت و توسعه توام با برنامه های فرهنگی فراهم شود.

\n\n

استاندار بوشهر نیز گفت: ائمه جمعه برای انعکاس مشکلات مردم یک پناهگاه هستند چرا که مردم مشکلاتشان را راحت تر با ائمه جمعه درمیان می گذارند.

\n\n

مصطفی سالاری با تاکید بر پیوند بیشتر مسوولان با مردم افزود: هر چقدر مردم با مسوولان به ویژه فرمانداران پیوند بیشتری داشته باشند مشکلات و خواسته های مردم راحت تر بیان می شود و این مهم سبب افزایش اعتماد مردم به مسوولان می شود.

\n\n

سالاری با اشاره به نشست های هم اندیشی در بخش های استان بوشهر گفت: سال قبل در 15 بخش استان بوشهر نشست های هم اندیشی با حضور مدیران برگزار شد و قشر های مختلف خواسته ها و مشکلات خود را ارایه کردند.

\n\n

وی، با بیان اینکه دیدگاههای مردم در حوزه های مختلف در نشست های هم اندیشی کارشناسی بود گفت: امسال بر اساس برنامه ریزی انجام شده با دید کارشناسی مشکلات ارائه شده بررسی و راهکارهای لازم برای تامین خواسته های مردم ارائه می شود.

\n\n

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه سال قبل در روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت طرح ساخت زمین ورزشی چمن مصنوعی اجرا شد افزود: با این مصوبه 57 طرح زمین ورزشی چمن مصنوعی با تجهیزات کامل درروستاهای استان بوشهر اجرا شد.

\n\n

سالاری بیان کرد: امسال ضمن اینکه روستاهای بالای 700 نفر جمعیت روستایی دارای زمین چمن مصنوعی ورزشی می شوند 100زمین ورزشی چمن مصنوعی در محلات مختلف شهرهای استان بوشهر ساخته می شود.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر ساخت پارک در روستاهای استان بوشهر طرح جمع آوری زباله ودفن بهداشتی زباله در روستاها اجرا می شود.

\n\n

استاندار بوشهر گفت: در راستای طرح تحول نظام سلامت امسال علاوه بر تجهیز 37 مرکز داندانپزشکی دولتی در شهرها و بخش های استان بوشهر، 12 مرکز دندانپزشکی جدید در 10 شهرستان استان و سه کاروان سیار دندانپزشکی برای اعزام و ارائه خدمات در مناطق روستایی و محروم راه اندازی می شود.

\n\n

سالاری افزود: خدمات داندانپزشکی رایگان انجام می شود و امسال اولویت با افراد زیر 14 سال در راستای بهداشت دهان ودندان است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر