چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۸۵۱
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۲

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از بعد از ظهر سه‌شنبه تا روز چهارشنبه این هفته با توجه به وزش بادهای شدید شمالی در مناطقی از خوزستان و کشور عراق برای این استان احتمال وقوع گرد و غبار با سطح هشدار زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) پیش‌بینی می‎شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ساعت‌هایی از وقت فردا و چهارشنبه با وزش بادهای شدید شمالی در مناطقی از خوزستان و کشور عراق، احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه ای به استان بوشهر، بویژه روی دریا و مناطق شمالی و مرکزی این استان دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: با توجه به احتمال کاهش کیفیت  و دید افقی هوا توصیه می‎شود شهروندان و بویژه کودکان، سالمندان و بیماران در هنگام گرد و غبار از تردد غیرضروری اجتناب کنند.

مساعدی ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اواخر هفته جاری غبار محلی، وزش بادهای جنوبی، افزایش رطوبت، شرجی و دمای هوا از پدیده‌های غالب در سطح استان و نوار ساحلی خواهد بود.

مساعدی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان با ۴۹ و اهرم و خورموج با ۴۸ درجه بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط با مه صبحگاهی و فردا در نواحی شمالی استان بوشهر با احتمال گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر درساعت و از فردا روی دریا در فراساحل شمالی و مرکزی استان گاهی ۱۲ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی اظهار کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از فردا در فراساحل شمالی و مرکزی در برخی ساعت‌ها ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‎بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۱۰، جزر اول ساعت ۷:۱۶ ، مد دوم ساعت ۱۳:۰۳ و جزردوم ساعت ۲۰:۴۴ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر