پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۸۸۸
سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱

فکرشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکونی نهضت جهش تولید مسکن در این استان در دست اجرا است.

به گزارش فکرشهر، سید محمود دستغیبی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این شمار واحد مسکونی ۲هزار واحد در مرحله فونداسیون،  ۵۲۸ واحد انجام اسکلت سقف و ۴۳۲ واحد در مرحله سفت کاری و قرارداد مشارکت تسهیلات بانکی ۲هزار و ۴۶ واحد انجام شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۵۳ هزار نفر برای طرح جهش تولید مسکن در استان بوشهر ثبت نام کرده اند که از این تعداد۱۱  هزار و ۲۸۰ نفر حائز شرایط شناخته شدند و از این تعداد هفت هزار نفر افتتاح حساب کرده و سه هزار و ۹۰۰ نفر نیز نسبت به واریز آورده اولیه مبلغ ۴۰ میلیون تومان اقدام کرده اند.

دستغیبی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده در کارگروه‌ها و کمیسیون ماده پنج تاکنون برای ۲۴ هزار واحد مسکونی تامین زمین قطعی شده و بالغ بر۱۵ هزار واحد زمین هم در مراحل قطعی شدن است که پس از آن وارد فاز عملیات اجرایی می‌شوند.

وی در باره آغاز عملیاتی اجرایی ۲ هزار واحد مسکونی که روز گشذته در استان بوشهر آغاز شد گفت: این واحدهای مسکونی در ۱۶ شهر استان بوشهر اجرا می شوند.

دستغیبی ادامه داد: براساس سیاست‌گذاری انجام شده در بیشتر شهرهای کوچک استان بنا به موقعیت زمین‌ها به صورت انفرادی در قالب قطعه‌های ۱۵۰ و ۱۶۰ متری در اختیار مردم قرار گرفته می‌شود تا به سلیقه و متناسب با توان خود نسبت به ساخت اقدام کنند.

وی یادآور شد: این افراد می توانند برای ساخت زمین‌های خود از تسهیلات جهش تولید مسکن ۳۰۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد و یا تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن روستایی استفاده کنند و صاحب خانه شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده تا ۱۰ روز آینده عملیات اجرایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز در این استان آغاز می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر