پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۷۱۰
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۳

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از احتمال نفوذ و انتقال گرد و غبار فرامنطقه ای به روی خلیج فارس و سواحل و مناطق نیمه شمالی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی روی مناطق همجوار و در پی آن احتمال تشکیل توده گرد و خاک در این مناطق، از عصر شنبه تا ظهر یکشنبه ورود و نفوذ ذرات گرد و خاک به روی شمال خلیج فارس و سواحل شمالی استان بوشهر در مسیر باد موافق پیش بینی می‌شود که به طور موقت کاهش دید افقی و کیفیت هوا را در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا در برخی از ساعات، با افزایش سرعت وزش بادهای شمالی روی دریا و در فراساحل و برخی نقاط ساحلی استان، ارتفاع موج دریا افزایش یابد و خلیج فارس در ساعاتی مواج و متلاطم باشد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: طی این مدت احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای و در پی آن کاهش دید افقی و کیفیت هوا روی خلیج فارس، سواحل و مناطق شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری در برخی نقاط گاهی همراه با غبار محلی، در ساعاتی وزش باد و گردوخاک، احتمال ورود گرد و غبار فرا منطقه‌ای و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور افزود: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت و روی دریا و دور از سواحل استان شمال غربی در برخی ساعات با سرعت ۱۶ تا ۴۶ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و دور از سواحل استان در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر