چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۳۲۴
يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

فکرشهر: امام جمعه کنگان گفت: بزرگداشت ، ترویج و انتقال پیام غدیر به نص صریح پیامبر مکرم اسلام (ص) بر همگان تا روز قیامت واجب است.

به گزاش فکرشهر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز عید سعید قربان با تبریک دهه امامت و ولایت افزود: فاطمیه و عاشورا نتیجه فراموشی غدیر و پیام غدیر است.

وی یادآورشد: هیچ فرد یا گروهی حق ندارد به بهانه ترویج غدیر وحدت اسلامی را خدشه دار و توهینی به مقدسات دیگر مذاهب داشته باشد.

امام جمعه کنگان با عنوان اینکه طبق نص قانون اساسی مذهب رسمی در کشور مذهب شیعه است گفت: همه آحاد مردم و مسئولان در حکومت دینی در قبال غدیر و ترویج آن مسئول هستند.

محمودی با بیان اینکه نباید به بهانه های مختلف شانه زیر بار مسئولیت خالی کرد، یادآور شد: مسئولان  بعنوان کارگزاران حکومتی که نام امیرالمومنین علی (ع) بر آن قرار دارد نباید نسبت به غدیر بی تفاوت باشند که اگر این کار را انجام دهند غاصب پست و مسئولیت هستند.

امام جمعه کنگان با تبریک عید سعید قربان و مروری بر اعمال و نیز عظمت این روز بزرگ بیان داشت: نماز عید سعید فطر و عید سعید قربان به تعبیر علامه جوادی آملی عیدی خدا به بندگان صالح اوست.

محمودی عید قربان را عید تسلیم امر خدا شدن دانست و افزود: عید قربان روز تقرب به خدا و رها شدن از تعلقات دیگر است.

وی به سنت حسنه قربانی اشاره و اظهار کرد: به فرموده امیرالمومنین علی (ع) اگر مردم می دانستند در قربانی (چه آثار و برکاتی) است، قطعاً قرض کرده و قربانی می کردند.

محمودی گفت: فرهنگ حجاب و عفاف جامعه را از تندبادهای تهاجم فرهنگی نجات می دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر