پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۳۵۸
يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از عصر امروز تا پایان روز سه‌شنبه بویژه در ساعت‌هایی از عصر تا شب با رشد ابرهای همرفتی در نواحی جنوبی و ارتفاعات شرقی استان احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این ناپایداری بیشتر به صورت رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی در نوار ساحلی استان و روی دریا از اواخر وقت امروز تا اوایل وقت فردا است.

مساعدی ادامه داد: بنابراین در این مدت دریا به نسبت متلاطم و مواج پیش‌بینی می‌شود. 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان این استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در برخی از نقاط گرد و غبار، گاهی وزش باد و افزایش ابر و در برخی نقاط با احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی پیش بینی شده است.

مساعدی اضافه کرد: در این مدت جهت وزش باد متغیر به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از شب تا اوایل وقت فردا به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از اواخر وقت امروز تا اوایل وقت فردا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۳۳ ، جزر اول ساعت ۱۳:۲۸، مد دوم ساعت ۱۹:۰۷ و جزر دوم ساعت ۲۲:۳۶ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر