پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۶۵۸
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

فکرشهر: معاون آب و فاضلاب وزارت نیرو گفت: سد دالکی به عنوان یکی از طرح‌های شاخص وزارت نیرو در دست اجرا است و براساس برنامه‌ریزی باید تا دو سال آینده این سد به مرحله آبگیری برسد.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از محمد جوانبخت در بازدید از سد دالکی و شبکه‌های آبیاری دشتستان بر اهمیت احداث  این سد در تامین آب کشاورزی این شهرستان تاکید کرد. 

وی افزود: با برنامه ریزی و حمایت دولت و وزارت نیرو، امید می رود این طرح طبق برنامه زمانبندی وارد مدار بهره برداری شود.

جوانبخت با اشاره به شرایط کلی آب کشور اظهار کرد: با توجه به کمبود بارش‌ها اما منابع تامین آب در کشور  وضعیت به نسبت پایداری دارند که البته این موضوع در استان‌های خشک مثل بوشهر باید با دقت بیشتری مدیریت شود.

وی ابراز امیدواری کرد: آب یکی از محورهای توسعه استان بوشهر است و تکمیل طرح‌های حوزه آب موجب توسعه این استان می‌شود.

معاون آب و آبفا وزارت نیرو بیان کرد: تامین منابع اعتباری از مهم‌ترین جنبه‌های پروژه‌ها هستند و با توجه ویژه دولت به مسائل حوزه آب، مسائل مالی نیز تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت:  سد دالکی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب و حجم قابل برنامه‌ریزی ۴۳۵ میلیون مترمکعب در سال بر روی رودخانه دالکی در حال ساخت است. 

علی محمدی افزود: این سد با اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال، یکی از مهم ترین طرح‌های عمرانی استان بوشهر و بزرگترین پروژه توسعه منابع آب این استان به شمار می‌رود. 

وی اضافه کرد: تامین آب مورد نیاز ۱۲هزار و ۷۵۰ هکتار از نخلستان‌های موجود در مناطق دالکی، دهقاید، وحدتیه و بخش سعدآباد دشتستان و بخشی از حقابه تالاب حله از جمله هدف های احداث سد دالکی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر