پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۶۷۶
جمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: وضعیت آب کشور با توجه به محدودیت‌ها، به نسبت خوب مدیریت شده است و ان‌شاءالله مسائل حادی نخواهیم داشت.

به گزارش «فکرشهر»، محمد جوان‌بخت در حاشیه بازدید از آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: به لطف رحمت خداوندی وضعیت آب کشور با توجه به اینکه به علت کمی بارش‌ها و سایر موارد با محدودیت‌هایی مواجه است، به نسبت خوب مدیریت شده است و ان‌شاءالله مسائل حادی نخواهیم داشت. البته در بسیاری از استان‌ها که بارندگی‌ها خوب وضعیت بهتری داشته‌ است، به طور طبیعی این مشکل کمتر است اما در استان‌های خشکی مثل بوشهر باید همکاران ما دقت بیشتری در مدیریت منابع داشته باشند.

وی به هدف از سفرش به استان بوشهر اشاره کرد و گفت: امروز از طرح‌های مربوط به تامین آب استان بازدید کردیم، برنامه دولت و وزارت نیرو برای سد دالکی به عنوان سد شاخص در استان بوشهر، به این شکل خواهد بود که در دو سال آینده ان‌شاءالله آبگیری، و به مدار بهره‌برداری متصل شود.

سد دالکی با تامین آب بیش از ۲ میلیون اصله نخل، شغل بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کشاورز شهرستان دشتستان را تثبیت خواهد کرد.

سیزدهم خرداد نیز سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در بازدید از سد دالکی گفته بود، این طرح با توجه به اینکه در فهرست مصوب‌های سفر استانی هیات دولت است،با تخصیص بودجه سالانه باید زودتر تکمیل شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا همچنین افزود: امیدواریم بخش ابتدایی آب‌شیرین‌کن بوشهر در ماه‌های آینده وارد مدار بهره‌برداری شود تا مشکلات استان کمتر شود.

جوان‌بخت ادامه داد: زیرساخت‌های آب‌شیرین‌کن به گونه‌ای است که بر اساس نیاز‌های آبی استان قابلیت توسعه دارد و می‌تواند مشکلات استان را کاهش دهد و شرایط را برای توسعه استان بهبود بخشد.

وی گفت: بحث تامین اعتبار یکی از مسائل مهم این طرح‌ها است که با توجه ویژه دولت به مساله آب،  و با برنامه‌ریزی‌های که شده اعتبارات تامین خواهد شد.

آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر اکنون ۸۵درصد پیشرفت دارد و بخش نخست آن پاییز به بهره‌برداری می‌رسد.

 معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا بعدازظهر امروز وارد استان بوشهر شد.

او ابتدا به شهرستان دشتستان رفت و از سد دالکی، شبکه‌های آبیاری در آب‌پخش و سعدآباد و طرح انتقال آب سد رئیسعلی دلواری و سپس از آب‌شیرین‌کن بوشهر بازدید کرد.

مهرزاد احسانی رئیس حوضه آبریز رودخانه‌های زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور هم در این بازدید همراه او بود.

جوان‌بخت در بازدید از سد دالکی بر اهمیت این سد در تامین آب کشاورزی شهرستان دشتستان تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در حاشیه این بازدید گفت: سد دالکی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب و حجم قابل برنامه‌ریزی ۴۳۵ میلیون مترمکعب در سال بر روی رودخانه دالکی در حال ساخت است.

علی محمدی افزود: این سد با اعتباری افزون بر ۱۶ هزار میلیارد ریال، یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی استان بوشهر و بزرگ‌ترین طرح توسعه منابع آب استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی گفت: تامین آب مورد نیاز ۱۲ هزار و ۷۵۰ هکتار از نخلستان‌های موجود در مناطق دالکی، دهقاید، وحدتیه و بخش سعدآباد دشتستان و بخشی از حقابه تالاب حله از جمله اهداف ساخت این سد است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر