پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۰۰۰
سه‌شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتستان با تاکید بر لزوم پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در این شهرستان گفت: باید مراقب باشیم که وارد وضعیت نارنجی و قرمز نشویم.

به گزارش فکرشهر از مهر، مصطفی بارگاهی صبح سه‌شنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان دشتستان با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: از اوایل هفته جاری رسماً وارد پیک هفتم شده‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتستان به وضعیت زرد کرونایی شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: باید پیش از ورود به وضعیت قرمز و نارنجی، نسبت به انجام اقدامات لازم در این زمینه تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی و اصناف ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون هستند افزود: استفاده از ماسک در ادارات، اصناف و سطح جامعه در پایین‌ترین حد خود یعنی ۱۵ درصد در شهرستان رسیده است.

بارگاهی تاکید کرد: این می‌تواند زنگ خطری برای مردم باشد که با توجه به اینکه به پیک هفتم وارد شده‌ایم، باید پروتکل‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت نمائیم؛ و نسبت به دریافت واکسن‌های یادآور هرچه سریع‌تر اقدام نمائیم.

وی از ادارات و نهادهای اجرایی شهرستان خواست که در بحث اطلاع‌رسانی مراکز واکسیناسیون و هشدارهای بهداشتی مانند گذشته در کنار بخش بهداشت و درمان شهرستان باشند و از تمام ظرفیت‌های خود در این زمینه استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتستان گفت: اتاق اصناف شهرستان تیم نظارتی خود را فعال و بازرسی‌های خود را از اصناف مختلف بخصوص در بحث واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید نمایند.

بارگاهی همچنین تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی بحث قرنطینه کارکنان مبتلایان به کرونا را جدی بگیرند و با نظارت دقیق مانع از گسترش بیماری در سطح دستگاه و یا جامعه شوند.

وی تأکید کرد: با توجه به ورود حجاج و برپایی مراسم محرم باید نظارت‌ها توسط تیم‌های نظارتی فرمانداری و بازرسان بهداشتی بر تالارهای پذیرایی، مساجد و حسینیه‌ها تشدید شود و ضمن آموزش نکات بهداشتی، در صورت مشاهده هرگونه تخلفی طبق قوانین با مسئولین این اماکن برخورد شود.

بارگاهی اضافه کرد: مسئول هلال‌احمر شهرستان نیز در انجام واکسیناسیون کرونا اتباع خارجه در کنار شبکه بهداشت و درمان باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتستان خاطرنشان کرد: مردم شهرستان دشتستان با تزریق دوز یادآور واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ورود به وضعیت بحرانی پیشگیری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر