پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۰۱۰
سه‌شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه گفت: ۴۶ هزار و ۳۶۲ خانوار ثبت شده دارای پرونده تحت حمایت بهزیستی هستند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، اسدی راد افزود: طرح کودکان صفر تا ۶ سال از جمله اقدامات در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که امسال ۳۴ هزار کودک در استان غربالگری شده اند که ۱۵۰۰ کودک دارای اختلال بینایی شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: اورژانس اجتماعی ۱۲۳ یکی از خدمات اجتماعی است که پارسال ۳ هزار تماس با آن انجام شده که بیشترین مورد اختلافات خانوادگی با ۸۴۲ مورد بوده است.

اسدی راد اضافه کرد: غربالگری شنوایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه اعتیاد از دیگر مواردی است که پارسال در این زمینه ۱۶ مرکز اقامتی ترک اعتیاد و ۷ مرکز سرپایی در همه شهرستان‌ها به ۳۵۰۰ نفر خدمات داده اند و ۱۳ هزار نفر از ۳۵ مرکز مشاوره و سلامت روان خدمات مشاوره‌ای دریافت کرده اند.

مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد: ۷۵۰ نفر از خانوار‌های تحت حمایت امسال در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده و تسهیلات دریافت می‌کنند. طرح ساخت مسکن نیز یکی دیگر از اقدامات در سالجاری است که ۲۷۰ واحد مسکونی در دست ساخت داریم و در این هفته ۴۲ واحد آن در استان به بهره برداری می‌رسد.

اسدی راد گفت: طرح مسکن برای خانواده‌هایی که ۲ معلول به بالا دارند از دیگر موارد است که در روستا‌ها ۱۵۰ میلیون تومان و در شهر‌ها ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار این خانواده‌ها قرار داده می‌شود که تا کنون ۳۴۲ مسکن ساخته و تحویل خانواده داده شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال افراد تحت حمایت از مواردی است که بهزیستی به آن توجه دارد افزود: کارفرما‌هایی که از افراد تحت پوشش به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند به ازاء هر نفر از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تسهیلات بهزیستی بهره مند می‌شوند و هرکارفرما به تناسب نیروی جذب کرده تا ۲ میلیارد تومان تسهیلات می‌تواند استفاده کند در کنار آن تا ۷ سال بیمه کارفرمایی را بهزیستی تقبل می‌کند که در مجموع ۱۸۶ میلیارد تومان تسهیلات برای امسال در نظر گرفته شده است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی نیز گفت: برای ۴ ماهه امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی جذب شده که برای تهیه ۲۳ مورد وسیله مانند سمعک، ویلچر، عصا، پروتز و واکر برای معلولان هزینه می‌شود.

ابراهیمی افزود: ۳۲ مرکز توانبخشی در استان برای ارائه خدمات فعال است که شامل مراکز شبانه روزی، ویزیت در منزل و مراکز روزانه است و ۵ مرکز دیگر هم در این هفته به بهره برداری می‌رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر