پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۳۵۲
شنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: استاندار بوشهر مجموع اعتبارات منابع عمرانی و اقتصادی استان بوشهر بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: با این اعتبارات لازم است پروژه‌های مهم اقتصادی و تولیدی برای اشتغال پایدار و ماندگار تدوین شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد محمدی‌زاده امشب در جلسه کارگروه اقتصادی و اشتغال از افزایش منابع اعتباری در حوزه‌های اقتصادی و تولیدی خبر داد و اظهار داشت: منابع اعتباری این حوزه در بخش‌های مختلف تبصره 18 و 16 قانون بودجه، بنیاد برکت، علوی، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر بخش‌ها زمینه اجرا طرح‌های مختلف اقتصادی و اشتغال‌زایی در نقاط مختلف استان را فراهم کرده است.

وی اعتبارات حوزه عمرانی استان بوشهر از محل تملک دارایی و سرمایه‌ای و سازمان برنامه و بودجه را یک هزار و 400 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: این درحالی است که یک هزار و 377 میلیارد تومان از  محل مسئولیت‌های اجتماعی حوزه‌های زیر مجموعه وزارت نفت به استان بوشهر اختصاص یافته است.

استاندار بوشهر از اختصاص 600 میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های راهداری با مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خبر داد و افزود: امسال ساخت 10 هزار واحد مسکونی در استان بوشهر در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده است که بیش از 5 هزار میلیارد تومان در این طرح سرمایه‌گذاری می‌شود.

محمدی‌زاده مجموع اعتبارات منابع عمرانی و اقتصادی استان بوشهر بالای 10 هزار میلیارد تومان دانست و گفت: با این اعتبارات لازم است پروژه‌های مهم اقتصادی و تولیدی برای اشتغال پایدار و ماندگار تدوین شود.

وی تولید انرژی خورشیدی را یکی از طرح‌های مهم برای اشتغال‌زایی و جبران کمبود برق دانست و خاطر نشان کرد: اجرا این طرح در منازل با توجه به وجود تجهیزات آن در داخل کشور و تجربه لازم می‌تواند تحول مهمی ایجاد کند.

استاندار بوشهر اجرا طرح پرورش ماهی در قفس را یکی دیگر از ظرفیت‌های استان دانست و خاطر نشان کرد: این طرح در مقیاس کوچک 15 و 20 تنی در روستاهای ساحلی استان بوشهر تدوین شود و با نصب قفس در عمق 8 تا 9 متر دریا تحول مهمی در تولید، اشتغال و درآمد پایدار فراهم می‌کند.

محمدی‌زاده اضافه کرد: با اجرا 30 هزار فرصت شغلی در سال جاری در بخش‌‌های مختلف مشکل بیکاری در استان بوشهر برطرف می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر