پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون فنی حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: از ۱۵ بیمارستان موجود در استان بوشهر ۱۳ بیمارستان دستگاه امحاء زباله‌های عفونی دارند که ظرفیت آن‌ها بسیار محدود است.\n\nبه گزارش فکرشهر، فریبا دهقان صبح امروز در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه بانک اطلاعات پسماندهای پزشکی بوشهر ایجاد می‌شود، اظهار داشت: برای بررسی وضعیت پسماندهای پزشکی در استان بوشهر برنامه‌ریزی شده ‌بانک اطلاعات پسماندهای پزشکی ایجاد شود‌.
کد خبر: ۱۱۸۶۷
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵

فکرشهر: معاون فنی حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: از ۱۵ بیمارستان موجود در استان بوشهر ۱۳ بیمارستان دستگاه امحاء زباله‌های عفونی دارند که ظرفیت آن‌ها بسیار محدود است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فریبا دهقان صبح امروز در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه بانک اطلاعات پسماندهای پزشکی بوشهر ایجاد می‌شود، اظهار داشت: برای بررسی وضعیت پسماندهای پزشکی در استان بوشهر برنامه‌ریزی شده ‌بانک اطلاعات پسماندهای پزشکی ایجاد شود‌.

\n\n

وی، نبود مکان معین برای دفع پسماندهای بیمارستانی در استان بوشهر را یک معضل دانست و تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در زمینه دفع پسماندهای بیمارستانی وجود دارد، این است که محلی ویژه برای دفن این گونه پسماندها در استان وجود ندارد که باید در زمینه چاره‌اندیشی شود.

\n\n

معاون فنی حفاظت محیط زیست استان بوشهرظرفیت کم دستگاه‌های امحاء پسماندهای عفونی و نبود محل مناسب دفن یکی از مشکلات مهم دراین حوزه دانست و گفت: علاوه بر این درمانگاه‌ها و مطب‌ها نیز دستگاه امحاء پسماندهای عفونی ندارند و این پسماندها که عامل انتقال میکروب‌ها هستند به راحتی در کنار زباله‌های دیگر دفن می شوند.

\n\n

دهقان تاکید کرد: جلساتی برای بررسی وضعیت پسماندهای عفونی با حضور مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر تشکیل شده و باتوجه به نبود آمار دقیق قرار شده بانک اطلاعات پسماندهای پزشکی ایجاد شود.

\n\n

وی با اشاره به اینکه ظرفیت دفاع پسماند در بیمارستان‌های استان بوشهر محدود است افزود: از 15 بیمارستان موجود در استان 13 بیمارستان دستگاه امحاء زباله‌های عفونی دارند که ظرفیت آن‌ها بسیار محدود است؛ این در حالی است که درمانگاه‌ها و مطب‌ها به طور کلی دستگاه امحاء زباله‌های عفونی ندارند.

\n\n

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر دانشگاه علوم پزشکی را مسئول دفع صحیح پسماند بیمارستانی و مراکز درمانی دانست و خاطرنشان کرد: مجری و ناظر طرح دفع پسماندهای مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی است و محیط زیست وظیفه بازدید از این مراکز، گوشزد کردن قوانین و ارائه گزارش و اخطاریه را برعهده دارد.

\n\n

منبع: تسنیم

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر