چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
انتظار می‌رود مسئولان صدا و سیما استان بوشهر به صورت عادلانه به همه مناطق استان بوشهر توجه داشته باشند
کد خبر: ۱۱۸۸۱۰
جمعه ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

فکرشهر: امام جمعه دشتستان گفت: عزاداری‌های ماه محرم و اربعین مظهر قدرت مسلمانان و شیعیان است.

به گزارش فکرشهر از دفتر امام جمعه، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: چشم به راهیم محرم برسد، بوی خوش اسپند و عزایش برسد.

وی با بیان اینکه عزاداری‌ها باید به گونه‌ای باشد که در شأن منزلت امام حسین (ع) باشد، تصریح کرد: کاش امسال محرم به دعای زهرا، خبر آمدن منجی عالم برسد.

امام جمعه برازجان ابراز داشت: در دو سال گذشته که وجود ویروس منحوس کرونا وجود دارد، هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی عزاداری‌های خود را انجام دادند و مورد تقدیر رهبری هم قرار گرفتند؛ قطعاً امسال هم همانند دو سال گذشته رعایت موارد بهداشتی در دستور کار هیأت مذهبی خواهد بود.

مصلح افزود: اقامه عزای ابا عبدالله الحسین همراه با اخلاص و بدون ریا و دوری از افراط و تفریط در عزاداری‌ها و دوری از خرافات و بدعت‌ها باشد، هیئت‌ها در برگزار مجالس عزای اباعبدالله الحسین از روحانی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای تجمعات مخصوصاً ویژه بانوان صورت بگیرید و برنامه ریزی برای تعطیلی به موقع مراسم روز تاسوعا و عاشورا و اقامه نماز ظهر عاشورا انجام شود.

صدا و سیما نگاه عادلانه داشته باشد

امام جمعه برازجان گفت: در تقویم ملی کشورمان ۹ مرداد روز ملی اهدا خون نامگذاری شده، خون نیازی همیشگی و حیاتیِ که امید به زندگی را در افراد نیازمند به این فرآورده حیات بخش ارتقا می بخشد و سبب بهبود روند درمانی آنان می‌شود.

وی افزود: اهدای خون، تبلور زیبای انسانیت و مهرورزی است، با اهدا خون، زندگی را با دیگران شریک شویم.

مصلح ضمن تبریک ۹ مرداد ماه روز صدا و سیما ضمن تشکر و تقدیر از صدا و سیما اظهار داشت: انتظار می‌رود مسئولان صدا و سیما استان بوشهر به صورت عادلانه به همه مناطق استان بوشهر توجه داشته باشند و انعکاس دهنده مشکلات و مسائل همه مناطق و جلوه‌های زیبای حضور و حمایت آنان از نظام و رهبری باشند.

امام جمعه شهرستان برازجان به مناسبت ۱۲ مردادماه سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به امر رهبر کبیر انقلاب در سال ۱۳۵۸ بیان داشت: همه ارگان‌ها و ادارات در قالب این شورا باید در بزرگداشت مناسبت‌های ملی و انقلابی مشارکت و نقش فعال داشته باشند.

مصلح با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در اجتماع امامان جمعه رهبری به برخی از آنها اشاره کردند: جایگاه استثنایی نماز جمعه در میان فرایض دینی، پیوند میان توجه به خدا و حضور و اجتماع مردمی، پایگاه مهم برای طرح مسائل مختلف جامع، آمیختن معنویت با سیاست، همت برای برطرف کردن کوتاهی‌هایی که در رابطه با نماز جمعه وجود دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر