پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استان بوشهر در وضعیت ناامن غذایی قرار دارد و تغذیه، یک از مشکلات و چالش‌های اساسی مردم استان است.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، محمد مهدی خواجه‌ئیان اظهار داشت: با توجه به سند امنیت غذایی، استان بوشهر در خصوص تامین غذای کافی در وضعیت نا مطلوب قرار دارد که علت آن در حیطه‌های تامین غذای کافی، توان اقتصادی و تامین سلامت قابل محاسبه و ارزیابی است.
کد خبر: ۱۱۹۶۹
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۳

فکرشهر: معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استان بوشهر در وضعیت ناامن غذایی قرار دارد و تغذیه، یک از مشکلات و چالش‌های اساسی مردم استان است.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، محمد مهدی خواجه‌ئیان اظهار داشت: با توجه به سند امنیت غذایی، استان بوشهر در خصوص تامین غذای کافی در وضعیت نا مطلوب قرار دارد که علت آن در حیطه‌های تامین غذای کافی، توان اقتصادی و تامین سلامت قابل محاسبه و ارزیابی است.

\n\n

وی تصریح کرد: با توجه به همین سند خوشبختانه استان بوشهر از جهت توان اقتصادی برای تامین غذا در وضعیت نسبتاً امن قرار دارد ولی در حیطه های تامین غذای کافی و تامین سلامت نیاز به کار بیشتر است.

\n\n

وی بیان داشت: امینت غذایی زمانی است که مردم در تمام اوقات به غذای کافی، سالم و مطلوب با مطلوبیت اجتماعی و فرهنگی و همچنین بهره‌مندی تمام سلول‌ها از مواد مغذی کافی دسترسی داشته باشند.

\n\n

خواجه‌ئیان با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در زمینه ترویج فرهنگ و سواد تغذیه ای مردم، افزود: برگزاری مناسبت‌های مختلف مانند روز جهانی غذا و تخم مرغ، تشکیل بسیج اطلاع رسانی تغذیه با شعار کاهش مصرف نمک، برپایی نمایشگاه های متعدد و اجرای برنامه های تلویزیونی و رادیویی از جمله این اقدامات است.

\n\n

وی گفت: سند امنیت غذایی مطابق با پژوهش های سامانه ملی پایش امنیت غذا و تغذیه (سمپات) طراحی و تدوین شده است که مداخلات تغذیه ای را برای حل مشکلات تغذیه ای استان ها در نظر گرفته است.

\n\n

کمیته سلامت، یکی از هفت کمیته فرعی پیش بینی شده در سند امنیت غذایی است که با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و عضویت اداره ها و سازمان های مرتبط ، برنامه هایی را برای کاهش مشکلات تغذیه ای استان، مصوب می‌کند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر