پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرگئی کرینکو رییس شرکت دولتی 'روس اتم' روسیه از آغاز اقدامات برای احداث واحدهای دوم و سوم نیروگاه هسته ای در بوشهر در پاییز آینده خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، کرینکو در همایش بین المللی اتم اکسپو-2015 در مسکو خاطرنشان کرد: اقدامات گسترده برای احداث واحدهای دوم و سوم نیروگاه هسته ای بوشهر در پاییز آینده شروع خواهد شد.\n\nرییس روس اتم که در نشست عمومی همایش اتم اکسپو-2015 سخن می گفت،اعلام کرد: برنامه برای آغاز اقدامات احداث واحدهای جدید نیروگاه هسته ای در بوشهر در حال تنظیم است.
کد خبر: ۱۲۰۱۹
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۹

فکرشهر: سرگئی کرینکو رییس شرکت دولتی 'روس اتم' روسیه از آغاز اقدامات برای احداث واحدهای دوم و سوم نیروگاه هسته ای در بوشهر در پاییز آینده خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، کرینکو در همایش بین المللی اتم اکسپو-2015 در مسکو خاطرنشان کرد: اقدامات گسترده برای احداث واحدهای دوم و سوم نیروگاه هسته ای بوشهر در پاییز آینده شروع خواهد شد.

\n\n

رییس روس اتم که در نشست عمومی همایش اتم اکسپو-2015 سخن می گفت،اعلام کرد: برنامه برای آغاز اقدامات احداث واحدهای جدید نیروگاه هسته ای در بوشهر در حال تنظیم است.

\n\n

ایران و روسیه روز 11 نوامبر سال 2014 توافقنامه ای برای همکاری در عرصه انرژی هسته ای صلح آمیز و نیز قراردادی برای احداث دو واحد جدید نیروگاه هسته ای در بوشهر با توان یکهزار مگاوات را امضا کردند.

\n\n

همایش بین المللی اتم اکسپو در چارچوب نمایشگاه بین المللی اتم اکسپو امروز در مسکو آغاز بکار کرد.

\n\n

مهمترین موضوع نمایشگاه امسال انرژی اتمی روسیه ، شرایط و مسایل مربوط به احداث نیروگاه هسته ای، همکاری های بین المللی در این عرصه و آموزش پرسنل متخصص در بخش های مختلف نیروگاه های هسته ای اعلام شده است. 

\n\n

بیش از 90 شرکت از حدود 30 کشور دارای صنعت هسته ای در اتم اکسپو 2015 روسیه که از مهمترین رویدادهای صنعت هسته ای درجهان محسوب می شود، آخرین توانمندی های خود را از مرحله استخراج تا تولید برق به نمایش گذاشته اند. 

\n\n

ˈسرگئی کرینکوˈ رییس شرکت روس اتم (غول انحصاری روسیه در زمینه صادرات فناوری هسته ای) در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: انرژی اتمی امروزه از شرایط الزامی فعالیت باثبات و ایمن در نظام انرژی بین المللی است. 

\n\n

وی همچنین به موانعی که از سوی غرب و آمریکا به عنوان رقبای روسیه در عرصه ساخت نیروگاه هسته ای ایجاد می شود اشاره کرد.

\n\n

سرگئی نوویکوف سخنگوی شرکت روس اتم هم در جمع خبرنگاران به موفقیت های روسیه در عرصه ساخت نیروگاه های هسته ای در سطح بین المللی اشاره کرد.

\n\n

وی خاطرنشان کرد، روسیه از پیشرفته ترین فناوری ها در ساخت واحدهای نیروگاه های هسته ای استفاده می کند و دریافت بیش از یکصد میلیارد دلار سفارش برای احداث نیروگاه های هسته ای موید این امر است.

\n\n

نمایشگاه اتمام اکسپو 2015 مسکو تا سوم ماه جاری میلادی (13 خرداد) برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود. 

\n\n

نخستین نمایشگاه اتم اکسپو روسیه سال 2009 میلادی برگزار شد و هزاران نفر از آن بازدید کردند. 

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر