پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
با تحقق مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت:
کد خبر: ۱۲۰۶۹۳
سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

فکرشهر: سرپرست تأسیسات مشترک پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، آب شیرین پالایشگاه هفتم پارس جنوبی به عسلویه منتقل می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، حسین ابراهیمی افزود: علاوه بر آب خط کوثر، آب شور دریا در تاسیسات مشترک پالایشگاه هفتم به آب شیرین تبدیل و به شهر عسلویه منتقل می‌شود.

وی گفت: این واحد شامل چهار دستگاه آب‌شیرین‌کن هرکدام به ظرفیت ۱۶۷ مترمکعب بر ساعت معادل ۴ هزار متر مکعب در روز است و با توجه به زمان کارکرد تجهیزات به علت نشست رسوب در دستگاه در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ شاهد آن بودیم که ظرفیت هر دستگاه به‌طور متوسط ۵۰ درصد کاهش یافته است.

ابراهیمی افزود: با انجام رسوب برداری ظرفیت هر پکیج به‌طور میانگین از تولید ۷۰ مترمکعب بر ساعت به ۱۴۰ مترمکعب در ساعت افزایش یافت.

وی گفت: افزون بر افزایش توان تولید هر دستگاه، می‌توان از کاهش هزینه‌های تعمیر، نگهداری و استهلاک تجهیزات به علت استفاده از تجهیزات کمتر برای حجم مشخصی از تولید یاد کرد.

ابراهیمی افزود: برای افزایش توان تولید کلی واحد آبگیر، افزایش ظرفیت که متعلق به تعویض تیوب بویلر‌های معیوب است در دستور کار است و به‌صورت جدی در حال پیگیری است.

وی گفت: هدف این واحد صنعتی تولید پایدار است، اما انتقال حداکثری آب شیرین به شبکه آب شهرستان عسلویه همسو با توافق‌نامه این شرکت با اداره آب و فاضلاب استان بوشهر در چارچوب انجام مسئولیت اجتماعی وزارت نفت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر