پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۸۹۱
پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴

فکرشهر: طرح آزمایشی پرورش گلخانه‌ای میگو برای نخستین بار در استان بوشهر در روستای گورک شهرستان تنگستان اجرا و اولین برداشت از آن انجام شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، این طرح آزمایشی به منظور ارائه روشی جدید برای پرورش میگو با هدف افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار به‌ویژه در مناطق روستایی اجرا شده است.

ایجاد زیرساخت‌های این طرح سال ۱۳۹۹ آغاز شد و امسال به تولید رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در مراسم نخستین برداشت از این طرح اقتصادی گفت: تولید تحت نظارت دقیق، امکان برداشت تا ۴ برابر در سال، ایجاد اشتغال پایدار و درآمد مناسب برای روستاییان از مزایای مهم طرح پرورش میگوی متراکم یا گلخانه‌ای است.

علی باستین افزود: از یک سو یکی از مشکلات استان بوشهر، بالابودن میزان بیکاری در روستاهاست و از سوی دیگر آبزی‌پروری یکی از مزیت‌های مهم استان است که امیدواریم با اجرای طرح‌هایی مانند پرورش میگوی متراکم، روستاییان بتوانند با هزینه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان در منزل خود کسب وکار راه بیندازند و ماهانه حدود ۱۵ میلیون تومان درآمد داشته باشند.

وی گفت: یکی از رویکرد‌های دولت و استان، توسعه اشتغال روستایی و خانگی است و طرح پرورش میگوی گلخانه‌ای می‌تواند نمونه مناسبی در این زمینه باشد.

باستین با تاکید بر حمایت از کارآفرینان، عنوان کرد: از جمله حمایت‌های ما برای کسانی که می‌خواهند کارآفرینی کنند، اختصاص تسهیلات اشتغال‌زا به‌ویژه تبصره ۱۶ است با سود ۴ درصد، بازپرداخت ۵ ساله و تنفس ۶ ماهه.

مدیرکل شیلات استان نیز گفت: در هفته دولت ۹ طرح در حوزه شیلات به بهره‌برداری می‌رسد که ۶ طرح در زمینه پرورش ماهی در قفس هر کدام به ظرفیت ۵۰۰ تن، ۲ طرح در زمینه تکثیر آبزیان هر کدام به ظرفیت ۱۰۰ میلیون قطعه و لایروبی اسکله صیادی نخل تقی است.

علی بازدار افزود: در کنار چنین طرح‌هایی، طرح مشاغل خرد خانگی و روستایی را در برخی مناطق از جمله روستای تنبک کنگان در قالب پرورش ماهی در استخر‌های خانگی شروع کرده‌ایم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر