چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: شهرستان جم از سال 82 که از بخش به شهرستان ارتقاء یافت تا کنون 8 فرماندار را به خود دیده است و همین موضوع عامل اصلی عقب‌ماندگی جم در بحث زیرساخت‌هایی از جمله آب، راه، مخابرات و آموزش است.\n\nبه گزارش خبرگزاری فارس از جم، چند روزی است خبر جابه‌جایی قریب‌الوقوع عبدالله نادری، فرماندار شهرستان جم در رسانه‌ها و فضای مجازی دست به دست می‌چرخد؛ بر اساس اطلاعات موثق قرار است نادری به عسلویه منتقل شده و سر و سامانی به وضعیت آن شهرستان بدهد.
کد خبر: ۱۲۰۹۱
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

فکرشهر: شهرستان جم از سال 82 که از بخش به شهرستان ارتقاء یافت تا کنون 8 فرماندار را به خود دیده است و همین موضوع عامل اصلی عقب‌ماندگی جم در بحث زیرساخت‌هایی از جمله آب، راه، مخابرات و آموزش است.

\n\n

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، چند روزی است خبر جابه‌جایی قریب‌الوقوع عبدالله نادری، فرماندار شهرستان جم در رسانه‌ها و فضای مجازی دست به دست می‌چرخد؛ بر اساس اطلاعات موثق قرار است نادری به عسلویه منتقل شده و سر و سامانی به وضعیت آن شهرستان بدهد.

\n\n

حال سئوال این است که این جابجایی قرار است به چه قیمتی انجام شود؟ شهرستان جم با وجود حضور شرکت پالایش گاز فجر جم که بالغ بر 28 درصد از گاز مصرفی کشور را تامین می‌کند و از طرفی وجود شهرک‌های مسکونی وزارت نفت (محل اسکان کارکنان آن وزارتخانه که در عسلویه مشغول به‌کار هستند) اهمیت دوچندانی به این شهرستان بخشیده که اگر اهمیت بیشتری از عسلویه نداشته باشد قطعاً کم اهمیت‌تر نخواهد بود.

\n\n

بی‌شک مدیریت و تامین امنیت شهرستانی که اینک به‌دلیل وجود فرهنگ‌های مختلف در آن به ایران کوچک مشهور شده است نیاز به فرمانداری قوی و البته با ثبات همواره در آن احساس شده است.

\n\n

شهرستان جم از سال 82 که از بخش به شهرستان ارتقاء یافت تاکنون 8 فرماندار را به خود دیده است که این موضوع نشان‌دهنده عدم ثبات مدیریتی است و بی‌شک همین موضوع عامل اصلی عقب‌ماندگی جم در بحث زیرساخت‌هایی از جمله آب، راه، مخابرات و آموزش است.

\n\n

از طرفی دیگر یکی از مواردی که مردم جم را همواره آزار داده، بحث توزیع اعتبارات است که جم همیشه آخرین شهرستان از لحاظ میزان اعتبارات در بین سایر شهرستان‌های استان بوشهر بوده است.

\n\n

این دغدغه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و انتصاب عبدالله نادری به سمت فرمانداری جم، مرتفع شده و در سال 93، جم بالاتر از سه شهرستان دیگر قرار گرفت و بارقه‌هایی از امید در دل مردم شکوفا شد.

\n\n

موضوع دیگری که همواره جم را در سطح استان بوشهر در سایه قرار داده بود عدم وجود فرمانداران با نفوذ و مقتدر بود که این موضوع نیز با انتصاب عبدالله نادری محقق شده و امروز شاهد ثمرات این مسئله چه در بحث تخصیص اعتبارات و امکانات به جم و چه در بحث حضور مداوم مدیران کل در شهرستان هستیم.

\n\n

مردم، نخبگان و شوراهای شهرستان جم امیدوارند با تداوم حضور عبدالله نادری در این شهرستان سه مولفه ثبات مدیریت، جذب اعتبارات مناسب و اقتدار جم در استان حفظ شده و بتوانند پس از سال‌ها در دولت تدبیر و امید، امیدوارانه به آینده بنگرند.

\n\n

نگارنده امیدوار است دکتر سالاری استاندار جوان و پرتلاش استان و معاون سیاسی امنیتی وی، امید را از جم نگرفته و به‌واسطه مشکل در یک شهرستان دیگر، جمی‌ها را از نعمت یک مدیر توانمند که فضای کار و تلاش و امید را در جم به‌وجود آورده است، محروم نسازند.

\n\n

یادداشت: علی دانشمند

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر