پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس کرسی یونسکو در بازیافت آب دانشگاه تهران گفت: ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب کشور در حال حاضر 400 میلیون مترمکعب است.\n\nبه گزارش فکرشهر، محمدحسین صراف زاده افزود: میزان فاضلاب بخش شهری و صنعتی کشور شش تا هفت میلیارد مترمکعب است که از این میزان حدود20 درصد تصفیه می شود.\n\nرییس کرسی یونسکو در بازیافت آب دانشگاه تهران تصریح کرد: در مجموع از حجم فاضلاب بخش های صنعت، کشاورزی و شهری کشور حدود 30 تا 40 درصد بازیافت می شود.\n\nوی در ادامه بیان کرد: یکی از راه های رسیدن به امنیت آبی تنوع بخشی به منابع آب و استفاده از منابع آب نامتعارف است.
کد خبر: ۱۲۱۲۱
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

فکرشهر: رییس کرسی یونسکو در بازیافت آب دانشگاه تهران گفت: ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب کشور در حال حاضر 400 میلیون مترمکعب است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، محمدحسین صراف زاده افزود: میزان فاضلاب بخش شهری و صنعتی کشور شش تا هفت میلیارد مترمکعب است که از این میزان حدود20 درصد تصفیه می شود.

\n\n

رییس کرسی یونسکو در بازیافت آب دانشگاه تهران تصریح کرد: در مجموع از حجم فاضلاب بخش های صنعت، کشاورزی و شهری کشور حدود 30 تا 40 درصد بازیافت می شود.

\n\n

وی در ادامه بیان کرد: یکی از راه های رسیدن به امنیت آبی تنوع بخشی به منابع آب و استفاده از منابع آب نامتعارف است.

\n\n

صراف زاده اضافه کرد: به منظور تحقق امنیت آبی باید جمعیت مورد نظر حوزه یک آبریز قابلیت تامین آب با کیفیت و کمیت قابل قبول برای بقا خود و اکوسیستم را دارا باشد.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی گفت: استفاده از منابع آب دریا می تواند فشار را از روی منابع آب متعارف کشور کاهش دهد.

\n\n

صراف زاده افزود: باتوجه به اینکه بیش از 98 درصد آب کره زمین شور است باید برای تامین آب مورد نیاز به سمت شورزدایی آب حرکت کنیم.

\n\n

رییس کرسی یونسکو در بازیافت آب دانشگاه تهران یادآورشد: ایران جزو اولین کشورهای بوده که در زمینه آب شناسی با یونسکو همراه بوده است.

\n\n

وی گفت: در بین مجامع سازمان ملل، یونسکو موضوع مدیریت آب را جزو وظایف و تعهدات اصلی خود می داند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر