پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۵۴۹
پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: محمد باقر قالیباف گفت: مشکلات حوزه تجارت را حل و فصل خواهیم کرد، ولی موضوع ته لنجی‌ها را باید ضابطه‌مند کنیم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، منطقه بهرگان در کنار بندر امام حسن، از توابع استان بوشهر در حدفاصل بندر گناوه به بندر دیلم واقع است.

با اکتشاف نفت در خلیج فارس در اواسط دهه ۱۳۳۰ استخراج نفت برای نخستین بار از این منطقه آغاز شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع مسئولان شهرستان های دیلم و گناوه و کارکنان بهرگان، افزود: اساس سفرم به استان بوشهر شرکت در مراسم بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری بود، اما از این فرصت استفاده کردیم برای سرکشی کردن به نقاط مختلف.

محمد باقر قالیباف ادامه داد: معیشت مردم استان بوشهر با اولویت شرایط زندگی در کنار ساحل باید تامین شود.

وی عنوان کرد: زندگی ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم استان با تجارت دریایی مرتبط است و باید موضوع ته‌لنجی حل شود. باید ته‌لنجی ضابطه‌مند شود یعنی مشخص شود که چه کسانی و چه میزانی کالای ته‌لنجی می‌توانند وارد کنند و سفرهایشان باید در چه دوره‌ای انجام گیرد.

قالیباف گفت: آنچه مسلم است این است که باید زندگی آبرومندانه‌ای برای افرادی که کارشان ته‌لنجی است، تامین شود. به مردم اطمینان می‌دهیم که این موضوع حل خواهد شد.

وی افزود: ایجاد راه آهن و حل مشکل کمبود آب هم برای رشد استان در حوزه استانی مهم است هم در حوزه ملی.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث حقوق، مالیات و ساماندهی مشاغل که در جلسه مطرح شد نیز بررسی خواهد شد.

قالیباف بیان کرد: مجلس در سالیان گذشته مسائل استان‌ها و شهرستان‌ها را بررسی کرده و همه مناطق کشور با یک نگاه دیده می‌شوند.

وی گفت: رویکردمان بیشتر توجه به زیرساخت‌ها وتامین معیشت مردم است.

توسعه و لایروبی بنادر به اشتغال پایدار مردم کمک می‌کند 

نماینده مردم بندر دیلم، گناوه و بوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مردم این منطقه علی رغم همه داشته‌ها با مشکلات جدی مواجهند و امیدواریم با حضور رئیس مجلس که به نظام مسائل و اولویت دادن به مسائل و اتمام کار‌های نیمه تمام فکر می‌کند، بسیاری از مشکلاتمان حل شود.
 
عبدالکریم جمیری با بیان اینکه اشتغال یکی از موضوعات بسیار مهم استان است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اکنون ۱۷ درصد مردم این منطقه بیکار هستند و حل مشکلات مربوط به ته لنجی‌ کمک بسیاری به حل مشکلات معیشتی مردم می‌کند.
 
وی با اشاره به لزوم ساخت سد‌های شمال استان بوشهر برای مهار آب‌های سطحی، عنوان کرد: توسعه و لایروبی بنادر از جمله موضوعاتی است که به اشتغال پایدار مردم کمک می‌کند.
 
ائمه جمعه نیز در این دیدار مشکلات مردم و معضلات مهم استان را از جمله وجود تعداد زیادی فارغ التحصیل بیکار، لزوم اشتغالزایی برای جوانان، مسئولیت اجتماعی شرکت‌های حوزه نفت و گاز، کنترل و مهار آب‌های ورودی از سوی استان کهگیلویه و بویراحمد، وضعیت راه‌های مواصلاتی، کمبود مکان‌های آموزشی و ورزشی، لزوم راه اندازی گمرک بندر امام حسن (ع)، اولویت دادن به جذب نیرو‌های بومی در تأسیسات مربوط به شرکت‌های نفتی، لزوم ایمن‌سازی جاده ساحلی بوشهر، مشکلات مربوط به مقوله ته‌لنجی که تأثیر بسیاری بر زندگی مردم این منطقه دارد را مطرح کردند.
 
همچنین مسئولان محلی گلایه‌مند بودند از اینکه با وجود منابع درآمدی بسیاری که استان بوشهر در حوزه ذخایر معدنی، نفت و گاز، انرژی هسته‌ای، صید و صیادی وجود دارد مردم این استان به دلیل کمبود مراکز درمانی به ناچار باید به استان‌های مجاور مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر