پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۶۱۰
جمعه ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

فکرشهر: امام جمعه موقت عسلویه گفت: رئیسعلی‌ دلواری ها در جای جای ایران اسلامی حضور دارند و آماده دفاع از این کشور هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام مصطفی بدری در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا یعنی گفتار کردار و رفتار ما برای خدا باشد.

وی با اشاره به ایام عزاداری اباعبدالله و ماه صفر اضافه کرد: به خصوصیات یاران امام حسین (ع) توجه کنیم؛ یکی از مباحث کاربردی راجع به واقعه عاشورا شناخت صفات یاران آن حضرت است. اینکه چه خصوصیات و ویژگی‌هایی داشتند.

امام جمعه موقت عسلویه بیان کرد: یاران امام حسین با بقیه مردم فرق داشتند. حرکت عاشورا دارای زوایای گوناگون بود و این واقعه درس‌های برای همه داشت؛ از اسرار عالم خلقت بود، اسراری که بزرگان زیادی راجع به آن قلم زدند باید این درس‌ها در زندگی مان پیاده کنیم. یاران آن حضرت تحصیل‌کرده و عالم و فقیه نبودند.

بدری افزود: وهب ابن عبدالله ۱۱ روز از ازدواجش گذشته بود تا نام امام حسین و قیام او را می‌شنود متحول می‌شود، دگرگون می‌شود، همراهی می‌کند و در واقعه کربلا به شهادت می‌رسد.

وی تاکید کرد: در میان یاران امام حسین پیرمرد ۹۰ ساله بود، طفل شیرخواره هم بود. یاران سیدالشهدا تفاوت داشتند و متمایز بودند، بذل جان کردند؛ جان که عزیزترین چیز انسان است را در طبق اخلاص گذاشتند تا آخرین لحظه استقامت ورزیدند. دیدیم بذل جان کردند چشمداشتی هم نداشتند. یک طفل سه ساله هم میدان داری می‌کند. تاریخ را با اشک‌ها و ناله‌هایش دگرگون می‌کند.

امام جمعه موقت عسلویه خاطرنشان کرد: یاران حضرت خوب یارانی بود، خوب همراهی کردند و خوب وفاداری کردند؛ شهدای کربلا الگوی کامل برای بشریت هستند.

وی با تبریک ۱۲ شهریور روز مبارزه با استعمار انگلیس به رشادت‌های شهید رئیس علی دلواری اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب فرمودند یاد رئیس علی دلواری از آن جهت گرامی می‌داریم که او تنها و در غربت با دشمنان جنگید. به روح این شهید و این مرد شجاع درود می‌فرستیم. دشمنان انقلاب و نظام بدانند در جای جای ایران رئیسعلی‌هایی وجود دارد اگر به این انقلاب و نظام چپ نگاه کنند در مقابل آنها می‌ایستند.

بدری خاطرنشان کرد: در این هفته رئیس مجلس و وزیر نفت و استاندار به شهرستان سفر کردند انشاالله این سفرها مایه خیر و برکت برای مردم شهرستان باشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با دولتمردان دیدار داشتند و فرمودند بزرگترین توفیق دولت بازگردان امید و اعتماد به مردم بود. دیگر توفیق دولت این بود جامعه را از نگاه به بیرون خارج کرد، اینکه در بیرون چه تصمیمی می‌گیرند چه کاری انجام می‌دهند مهم نیست و باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

امام جمعه موقت عسلویه از همه دولتمردان که در هفته دولت تلاش کردند قدردانی کرد و افزود: در شهرستان کارهای خوبی انجام شد انشاالله مشکلات مردم حل شود خانه‌های مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ساخته می‌شود. پروژه‌های خوبی افتتاح شد و کلنگ زنی شد. رویکرد دولت امید آفرینی است و جا دارد از همه ادارات شهرستان که در هفته دولت کارهایی انجام دادند خصوصاً فرماندار تشکر کنم.

بدری به سفر اربعین اشاره کرد و افزود: به زوار اربعین خدمت رسانی کنیم موکب هایی در شهرستان بر پا شود که به زواری که از شهرستان ما عبور می‌کنند خدمت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر