چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۲۵۵
شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: و احتمال نفوذ گردوخاک فرامنطقه ای به نواحی شمال استان و روی دریا دور از انتظار نیست.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا روز چهارشنبه در اغلب ساعات وضعیت جوی و دریایی استان آرام است و جهت جریانات نیز غالب جنوبی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در ساعاتی از بعدازظهر امروز تا اوایل شب با رشد ابرهای همرفتی در مناطق مرتفع شرقی استان، احتمال رخداد ناپایداری‌های موقت جوی در برخی نقاط پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: امروز و فردا طی ساعاتی سرعت وزش بادهای شمال غربی در استان خوزستان و بخش‌های جنوبی کشور عراق به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت و احتمال نفوذ گردوخاک فرامنطقه ای به نواحی شمال استان و روی دریا دور از انتظار نیست.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی و در مناطق شرقی و ارتفاعات استان در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ و در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر