پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فاطمه دهقانی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و بررسی راهکارهای بهره‌گیری از مشارکت اجتماعی و سیاسی بانوان اظهار داشت: امروز همه جوامع باور دارند که برای دستیابی به توسعه‌ای متوازن حضور بانوان در همه عرصه‌ها نیازی اجتناب‌ناپذیر است.\n\nوی تصریح کرد: هرچند با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سطوح مشارکت بانوان در کشور و در استان بوشهر روند بهتری یافته است ولی برای تأثیرگذاری بیشتر بانوان در جامعه نیاز است این حضور و مشارکت تقویت شود.
کد خبر: ۱۲۳۰۲
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۵

فکرشهر: فاطمه دهقانی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و بررسی راهکارهای بهره‌گیری از مشارکت اجتماعی و سیاسی بانوان اظهار داشت: امروز همه جوامع باور دارند که برای دستیابی به توسعه‌ای متوازن حضور بانوان در همه عرصه‌ها نیازی اجتناب‌ناپذیر است.

\n\n

وی تصریح کرد: هرچند با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سطوح مشارکت بانوان در کشور و در استان بوشهر روند بهتری یافته است ولی برای تأثیرگذاری بیشتر بانوان در جامعه نیاز است این حضور و مشارکت تقویت شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، دهقانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید همواره نسبت به حضور زنان در عرصه‌های مختلف با دیده احترام نگریسته است، گفت: دولت خواستار تقویت مشارکت بانوان در همه زمینه‌ها از جمله واگذاری مسئولیت و مشارکت بانوان در تصمیم‌گیری‌ها است.

\n\n

وی اضافه کرد: توجه و تقویت سمن‌ها در حوزه بانوان، حمایت از بانوان کارآفرین و تلاش برای توانمندسازی آنان و تشویق این قشر برای مشارکت‌های اقتصادی ازجمله راهکارهایی بوده است که دولت تدبیر و امید در این زمینه بکار گرفته است که فرهنگ و ساختار ذهنی جامعه را به سمت نگرش مثبت به فعالیت بانوان سوق دهد.

\n\n

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: به‌ رغم اینکه بانوان این استان همواره در عرصه‌ها و مناسبت‌های مختلف حضور دارند ولی برای دستیابی به رشد و شکوفایی و رسیدن به جایگاه واقعی خود که تأثیرگذاری مطلوب در روند تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های اجتماعی و سیاسی است، نیازمند حضور فعال‌تر و جدی‌تری هستند.

\n\n

به نوشته فارس، دهقانی افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که در کنار اقدامات دولت در تغییر باورها و ساختارهای فرهنگی برای مشارکت بانوان از اهمیت و تأثیرگذاری بالایی برخوردار است باور خود بانوان به‌عنوان نیمی از پیکره جمعیت و حضور موثر آنها در عرصه‌های اجتماعی زمینه‌ساز تغییر همه نگرشی‌هایی است که اعتقادی به حضور و مشارکت بانوان ندارند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر