پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۲۲۷
پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۳

فکرشهر: برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس همراه با رژه نیرو‌های مسلح مستقر در استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما،  این مراسم در بوشهر با حضور نیرو‌های سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی در بزرگراه امام علی برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در رژه نیرو‌های مسلح در آغازین روز از هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس حماسه‌ای بزرگ است که رزمندگان اسلام در جغرافیای ایران نشان دادند که با ایمان و  اقتدار نظامی می‌توان نظام اسلامی را بیمه کرد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: دشمنان اسلام به دنبال براندازی نظام بودند، اما خود سقوط کردند هم اکنون نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، در نهایت قدرت در حوزه ستاد، صف و عملیات میدانی چنان است که رئیس جمهور در سازمان ملل با اقتدار از آرمان و ارزش‌ها و حقوق مردم ایران دفاع و چهره کریه جهان استکبار را نشان می‌دهد و ملت ایران را مایه تمدن و پیشرفت می‌داند.

استاندار بوشهر نیز گفت: در دوران ۸ سال دفاع مقدس صدام و ارتش بعثی اش به پشتیبانی استکبار جهانی و با هدف تجزیه ایران جنگ را بر علیه کشور ما آغاز کردند جنگی که پس از جنگ جهانی دوم برای اولین و شاید آخرین بار رخ داد و آمریکا و سردمدارانش از دشمن ما حمایت کردند.

احمد محمدی زاده افزود: به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی، ملت ایران در کنار نیرو‌های مسلح از این آب و خاک دفاع کردند و بیش از صد‌ها شهید و آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند تا اوج اقتدار کشور را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: به این ترتیب بعد از ۲ قرن برای اولین بار جنگی بدون از دست دادن وجبی از خاک ایران رقم خورد و خداوند ملت ایران را پیروز کرد تا وعده الهی را درک کنیم.

استاندار بوشهر بیان کرد: امروز با فرماندهی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح در مقابل دشمنان به قدرت بازدارندگی رسیده اند قدرتی که علیه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس شکل گرفته است.

محمدی زاده عنوان کرد: دشمن حالا به جنگ اقتصادی متوسل شده، اما ما با تجربه‌ای که از هشت سال دفاع مقدس داریم، به پیش می‌رویم تا برنده این جنگ باشیم و پیروزی اقتصادی را در کنار پیروزی نظامی کسب کنیم.

 فرماندهی ارشد آجا و فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر در مراسم رژه نیرو‌های مسلح در بوشهر گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس یک درس همیشگی برای ملت ایران و تمام جهانیان است.

سرتیپ دوم خلبان نعمت الله صدقی افزود: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس با نیرو‌های بعثی که تمام دنیا از آن‌ها حمایت می‌کردند مقابله کرد.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس نشان از صبر انقلابی و برگ زرینی برای مقاومت در برابر دشمنان، عامل قدرت دفاعی و نظامی و خط بطلان در مقابل دشمنانی است که به دنبال عدم کارایی نظام اسلامی بودند.

صدقی گفت:شجاعت رزمندگان در برابر استکبار جهانی، مبارزه مجدانه همراه با ایمان، حفظ اعتقاد ملی و اخلاص امام و امت از جمله درس‌های دفاع مقدس است. ما نیرو‌های مسلح، با رهبر فرزانه انقلاب و فرمانده کل قوا، خون شهیدان و امت اسلامی ایران پیمان می‌بندیم که مانند ۸ سال دفاع مقدس از آرمان‌های شهدا و امام راحل دفاع می‌کنیم و استوار و پایدار بر عهد خود می‌ایستیم.

همچنین بعد از ظهر امروز گلزار شهدا در سراسر استان به پاس رشادت و ایثار شهدای سال‌های حماسه و مقاومت غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر