چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۳۷۰
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۸

فکرشهر: وزیر نیرو در ادامه سفر یک روزه خود به استان بوشهر با بازدید از سد دشت پلنگ شهرستان دشتی در جریان روند ساخت این سد قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در حاشیه بازدید وزیر نیرو از سد دشت پلنگ در شهرستان دشتی در جمع خبرنگاران بیان کرد: بخش وسیعی از مساحت استان بوشهر در حوضه آبریز‌مند واقع شده و ختم شدن این حوزه به خلیج فارس، ضرورت بهره‌برداری از سیلاب‌ها و روان آب‌های فصلی را دو چندان می‌کند.
 
علی محمدی افزود: برای این طرح بر اساس برنامه‌ریزی منابع آب سد، تامین آب شرب مورد نیاز مناطق دارای انشعاب از خط محرم در جنوب استان و تامین آب مورد نیاز صنعت در مناطق پارس جنوبی و شمالی هدف گذاری شده است.
 
به گفته وی، سد دشت پلنگ با حجم مخزن ۱۵۰ میلیون مترمکعب از نوع بتنی FSHD  است و ۵۴ متر ارتفاع دارد.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: این سد یکی از معدود طرح‌های دارای فاینانس خارجی استان بوشهر به مبلغ ۳۲۵ میلیون یوان چین است که ۸۵ درصد آن از سوی سرمایه‌گذار و ۱۵ درصد از سوی کارفرما تامین می‌شود.

محمدی پیشرفت کنونی سد دشت پلنگ را ۱۹ درصد عنوان کرد و افزود: تا پایان امسال عملیات اجرایی بدنه سد نیز آغاز می‌شود.
 
وزیر نیرو که به منظور بهره‌برداری، کلنگ زنی و بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق استان بوشهر به این استان سفر کرده است، امروز در دیگر برنامه خود از سد دالکی دشتستان نیز بازدید خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر