چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۷۱۰
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰

فکرشهر: مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: کشور بزرگ ایران رنگین کمان اقوام و مذاهب در جهان بوده و همزیستی اقوام ترک، لر، بلوچ، فارس و ترکمن نماد وحدت اقوام، مذاهب و جنسیت زن و مرد است و دشمن هم از همین اتحاد و زیبایی‌های وحدت‌گرایانه می‌ترسد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی سه واژه «مطالبه گری، اعتراض و اغتشاش» را منفک از هم و دارای رویکردهای متمایز عنوان و اظهار کرد: اغتشاش در تمام حکومت‌های اسلامی و غیراسلامی، نامعقول و محکوم است.

وی با تاکید بر اینکه اغتشاش و هتک حرمت در هیچ حکومتی اعم از اسلامی و غیر اسلامی معقول نیست، گفت: هیچ عقل سلیمی این را قبول نمی‌کند که به منابع و منافع عمومی مردم شامل امکانات و تجهیزات رفاهی و خدماتی ضربه زد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تصریح کرد: ما به هیچ عنوان اغتشاش و تخریب‌های ناشی از اغتشاشات که امنیت جامعه را برهم می‌زند، نمی‌پذیریم و به تاکید مخالف این نوع رفتارها در جامعه هستیم.

کریمی مطالبه‌گری را حق مردم در تمام جهان دانست و افزود: مطالبه‌گری مردم از حکومت و دولت‌ها حق همه انسان‌ها است و دولت‌ها در مقابل مطالبات برحق مردم، مسؤول و پاسخگو هستند و این اساس و پایه شکل و نوع مطالبه‌گری از نظام اسلامی است.

وی با اعلام اینکه موضوع و مفهوم مطالبه‌گری مردم از دولت و اعطای حق به مردم عین عدالت است، یادآور شد: در نظام اسلامی ایران مطالبه‌گری و پاسخ‌دهی مسؤولان به مردم از مولفه‌های مهم حاکمیت و دولت است چون از منظر اسلام عدالت یعنی کسی که مطالبه برحق دارد و باید حقش را ادا کرد، این مفهوم به عینه در نظام اسلامی ایران مشهود است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اضافه کرد: عدالت و ادای حق به مطالبه‌گران وظیفه تمام حکومت‌ها اما در این میان وظیفه حکومت اسلامی سنگین‌تر است، ما دنبال عدالت اجتماعی هستیم و حکومت انبیاء هم به دنبال استقرار عدالت اجتماعی بوده‌اند اما نه از راه اغتشاشگری، بلکه از راه مطالبه‌گری قانونی.

کریمی نگرش و جهان‌بینی مطالبه‌گری و اعتراض قانونی را متمایز از اغتشاشگری و آشوب که به معنای همراهی با دشمن برای اختلال در امنیت جامعه تفسیر می‌شود، دانست و گفت: کشور بزرگ ایران رنگین کمان اقوام و مذاهب در جهان بوده و همزیستی اقوام ترک، لر، بلوچ، فارس و ترکمن نماد وحدت اقوام، مذاهب و جنسیت زن و مرد است و دشمن هم از همین اتحاد و زیبایی‌های وحدت‌گرایانه می‌ترسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر