پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۷۲۵
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: وزش بادهای شمالی در امروز و فردا دما و رطوبت هوا را در این استان به طور نسبی کاهش می‌دهد.

به گزارش فکرشهر، محمدرضا انصاری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: در ۲۴ ساعت اخیر رطوبت ۱۰۰ درصدی در گناوه تداوم داشته و در عسلویه به ۸۸ و در بوشهر به ۷۰ درصد رسیده است.

وی افزود: دمای هوا در ادامه روند کاهش نسبی روزهای اخیر در جم و بهرگان به ۲۰ درجه سانتیگراد و در بوشهر به ۲۴ تا ۳۴ درجه رسید، در حالی که برازجان به عنوان گرمترین نقطه این استان دمای ۳۹ درجه را تجربه کرد.

انصاری با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) هواشناسی در روز گذشته برای امروز و فردا، توضیح داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز و فردا در برخی از ساعت‌ها با افزایش سرعت وزش بادهای شمالی، سواحل استان بوشهر بویژه در بخش‌های شمالی و مرکزی به نسبت متلاطم است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سرعت باد در برخی از ساعت‌ها به ۴۴ کیلومتر  و ارتفاع موج دریا در این هنگام در ساحل به ۱۵۰ و در فراساحل تا ۱۸۰ سانتیمتر می‌رسد، هم استانی‌ها در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر (بندر دیلم تا مطاف) از ترددهای دریایی بویژه شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر پیش بینی کرد: از روز جمعه تا میانه هفته آینده در بیشتر ساعت‌ها وضعیت جوی و دریایی استان آرام است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت پیش رو تا ظهر فردا آسمان بوشهر در بیشتر زمان‌ها صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی است و جهت وزش باد شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و در نواحی شمالی و مرکزی در برخی ساعات ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت است.

انصاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۵۸، مد اول ساعت ۲۱:۳۱، جزردوم ساعت ۱۴:۵۹ و مد دوم ساعت ۲۱:۱۶ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر